خبرگزاری کار ایران

هاشمی:

جامعه نیازمند عقلانیت و اعتدال است

asdasd
کد خبر : ۷۱۱۷۷۶

رییس شورای شهر تهران گفت: جامعه ما نیازمند عقلانیت، اعتدال و ترجیح مصالح انقلاب و مردم است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی در ابتدای یکصدو دوازدهمین جلسه شورا با اشاره به سالگرد فاجعه سانچی که به قربانی شدن 32 تن از هموطنان زحمت کش در نفتکش سانچی انجامید ضمن گرامیداشت یاد آنان اظهار داشت: امیدواریم که دیگر شاهد اینگونه حوادث دلخراش در حوزه حمل ونقل نباشیم. رییس شورای شهر تهران همچنین به درخواست شرکت ملی نفت کش برای نامگذاری خیابانی به نام این شهدا اشاره کرد.

 وی علاوه بر این، اشاره‌ای به بازدیدش در آغاز سال جدید میلادی، به اتفاق احمد مسجد جامعی، حجت نظری و زهرا نژاد بهرام از دو کلیسای اصلی مسیحیان در تهران گفت: دیدارهایی با اسقف‌های اعظم ارمنی و آشوری انجام شد که این علمای بزرگ مسیحی،  اظهارات مهمی در دفاع از ایران داشتند که از رسانه‌ها می خواهم با توجه به اهمیت این نوع مواضع در تعمیق وحدت ملی و همبستگی ادیان توحیدی در ایران، جهت اطلاع افکار عمومی داخل و منطقه نسبت به انعکاس مواضع علمای مسیحیت در شرایط حساس فعلی پوشش مناسب بدهند.

 هاشمی در ادامه سخنانش به فرارسیدن دومین سالگرد رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی اشاره داشت و افزود: دوسال مدتی است که بصورت طبیعی باید موجب فراموشی و به حاشیه رفتن درگذشته در جامعه می شد اما مشاهده می کنیم که امروز شاید بیش از زمان حیات آیت الله، تفکر و اندیشه او در جامعه پویا و تاثیرگذار است و حجم بالای تخریب ها، توهین ها و تهمت هایی که به ایشان وارد می شود به حدی است که افراطیون نیز به این نتیجه رسیده اند که هاشمی زنده است و برای همین شعار مرگ او را سرمی دهند.

 رییس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری جامعه ما نیازمند عقلانیت، اعتدال و ترجیح مصالح انقلاب و مردم به منافع فردی و گروهی است، خصوصیاتی که شخصیت واندیشه آیت الله هاشمی رفسنجانی را تشکیل می داد و براساس آن توانست با اعتماد بی نظیر امام خمینی در دهه نخست انقلاب و حمایت ویژه مقام معظم رهبری در دوران سازندگی کشور را از بحرانهای گوناگون عبور دهد.

 به گفته هاشمی دو گناه نابخشودنی آیت الله هاشمی از نگاه افراطیون، تصمیم سازی صلح و بنیان گذاری توسعه در کشور است، در حالی که این دو دستاورد، ارمغان انقلاب برای مردم و موجب افتخار کشور و مورد تایید امام خمینی و مقام معظم رهبری بوده است، آیا افراطیون فراموش کرده‌اند که امام در دهه نخست انقلاب فرمود "هاشمی زنده است تا نهضت زنده است"؟ آیا خناسان از یاد برده اند که مقام معظم رهبری در پایان دوران سازندگی تصریح کردند: "هیچ کس برای من هاشمی نمی شود"؟

 رییس شورای اسلامی شهر تهران افزود: امروز و در شرایطی که کشور با تحریم ها و تهدیدهای خارجی و مشکلات اقتصادی و اجتماعی داخلی مواجه است، هیچ ابزاری موثرتر از عقلانیت، اعتدال، وحدت و همبستگی ملی نمی تواند ایران اسلامی را از این پیچ تاریخی عبور دهد و این عناصر، ارکان اصلی تفکر آیت الله هاشمی رفسنجانی است.

 وی ادامه داد: تفکری که مردم با استقبال بی نظیر از حضور ایشان در انتخابات 92، رای معنادار به ایشان در انتخابات خبرگان و تشییع میلیونی و ماندگار ایشان، همراهی و اعتماد خود را بدان اعلام کردند و خدمتگذار رنج کشیده ایران را با حضوری بیاد ماندنی بدرقه کردند.

 رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه هاشمی زنده است و زنده خواهد ماند، گفت: هاشمی زنده خواهد ماند؛ چون قلب های ده ها میلیون ایرانی برای فردایی بهتر می تپد و صلح و توسعه دو آرمان حذف نشدنی این ملت است. انقلاب اسلامی که در آستانه چهلمین سالروز پیروزی آن قرار داریم، انقلابی برای تحقق چنین فردایی برای ملت بزرگ ایران است، فردایی که اگرچه هاشمی در میان ما نیست، اما یاد و تفکرش، آن را رقم زده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز