خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون آموزش در گفت‌وگو با ایلنا:

نمی‌توانیم برای اختصاص ارز دانشجویی از نانِ مردم بزنیم

asdasd
کد خبر : ۷۱۱۳۹۶

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در خصوص حمایت دولت از دانشجویانی که قبل از نوسانات ارز به خارج از کشور رفتند، گفت: ضمن حمایتی که از این دانشجویان صورت می‌گیرد، امکان جایابی برای کسانی که قصد بازگشت به کشور و ادامه تحصیل در رشته مورد نظرشان را دارند نیز وجود دارد.

میرحمایت میرزاده (عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره توقف پرداخت ارز دانشجویی گفت: کل این مساله دو بخش دارد، یک بخش آن در ابتدا مربوط به دانشجویانی است که قبل از مشکلات ارزی و بر اساس ضوابط وزارت علوم به دانشگاه‌های مورد تایید دولت جهت تحصیل به خارج از کشور رفتند، اعضای کمیسیون آموزش در این زمینه نظر بر حمایت از دانشجویان دارند.

وی ادمه داد: ضمن حمایتی که از این دانشجویان صورت می‌گیرد، امکان جایابی برای کسانی که قصد بازگشت به کشور و ادامه تحصیل در رشته مورد نظرشان را دارند نیز وجود دارد.

میرزاده تصریح کرد: علاوه بر نکاتی که عنوان شد، بخش دیگر مربوط به افرادی است که بعد از نواسات ارز اقدام به رفتن از کشور کردند که دیگر مورد حمایت دولت قرار نخواهند گرفت. به این دلیل که خیلی از دانشجویان در رشته‌هایی که به خاطر آن به خارج از کشور رفته‌اند می‌توانستند همان رشته را در دانشگاه‌های دولتی یا غیردولتی و در داخل بخوانند، بنابراین ما نمی‌توانیم از نان مردم بخاطر کسی که می‌خواهد برای تحصیل رشته‌های کارشناسی که در شهر و شهرستان خودش وجود دارد اما می‎خواهد به خارج از کشور برود، بزنیم و از او حمایت کنیم یا به نوعی دیگر مشکلات مردم را نادیده بگیریم.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این مجموعِ تصمیمات وزارت علوم و وزارت بهداشت است تا در حد امکان دانشجویانی که پیش از این جریانات به خارج از کشور رفتند را حمایت کنند. البته برای دانشجویانی که قصد رفتن داشته‌اند تا بهمن ماه  یک بخشنامه‌ای صادر شده بود که باید به آن مراجعه کنند، اما لازم است این افراد شرایط کشور را بدانند و با توجه به تحریم‌هایی که وجود دارد تصمیم بگیرند.

وی با بیان اینکه درد ما یکی دو تا نیست، گفت: ما حتی دانش آموزانی را داریم که برای گرفتن دیپلم به خارج از کشور رفته‌اند. ناگفته نماند در این میان بسیاری از رشته‌هایی که دانشجویان ایرانی مقیم خارج کشور آن را می‌خوانند حتی در شهرستان‌‎ها نیز وجود دارد، در حالی که تمام شرایط تحصیل در کشور ما فراهم است. این که کسی بعد از نواسات ارز بخواهد برای تحصیل  در رشته‌ای که در کشور وجود دارد به خارج از کشور برود، درخواست حمایت داشته باشد کمی غیرمنطقی است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: آنهایی که قبل از مشکلات ارزی به خارج از کشور رفتند و برایشان جایابی شده باید رشته‌شان را تطبیق بدهند و کسانی که امکان تحصیل رشته مورد نظرشان در کشور وجود ندارد باید مورد حمایت قرار بگیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز