خبرگزاری کار ایران

نظری:

لوح ثبتی خانه فروغ فرخزاد آماده شد

asdasd
کد خبر : ۷۰۹۱۰۷

عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران از آماده شدن لوح ثبتی خانه پدری فروغ فرخزاد خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت نظری درباره حضورش در آرامگاه فروغ فرخزاد در گورستان ظهیرالدوله به مناسبت هشتادوچهارمین زادروز این شاعر در جمع خبرنگاران گفت: امروز با انجام رایزنی اولیه قصد داشتیم تا با ورود به آرامگاه فروغ فروخزاد در روز تولدش لوح ثبتی خانه پدری این شاعر را رونمایی کنیم، اما متاسفانه علی‌رغم رایزنی‌‌های انجام شده اجازه ورود به داخل ظهیرالدوله را نیافتیم.

وی با بیان اینکه لوح ثبتی مربوط به ثبت خانه فروغ امضا شده است، گفت: پس از آنکه در فضای مجازی از احتمال تخریب خانه فروغ فرخزاد مطلع شدم، پیگیر این مساله شده و خوشبختانه شهردار منطقه نیز هماهنگی خوبی در این زمینه انجام داد و جلوی تخریب این بنا گرفته شد، مدتی بعد هم با پیگیری از میراث فرهنگی این بنا به ثبت رسید، اما متاسفانه تا امروز لوح ثبتی این خانه به امضا نرسیده که در پیگیری‌ها از  دلیل تاخیر گفته شد که فرآیند اداری آن با توجه به تغییر استاندار زمانبر شده بود.

نظری با بیان اینکه امروز به مناسبت هشتادو چهارمین زادروز فروغ فرخزد لوح ثبتی این خانه آماده شد، گفـت:  تمام مراحل اداری تملک خانه فروغ انجام شده است و خیلی زود لوح ثبتی آن نیز نصب خواهد شد.

به گفته وی با همکاری شرکت توسعه فضاهای فرهنگی قرار است خانه پدری فروغ فرخزاد به حالت اولیه خود برگردد.

نظری درمورد آسان شدن رفت و آمد به گورستان ظهیرالدوله نیز اظهار کرد: متاسفانه برای گورستان ظهیرالدوله محدودیت ایجاد شده و این درحالی است که شورای شهر تهران تمام تلاشش را خواهد کرد تا امکان حضور شهروندان در فضاهای فرهنگی و میراثی فراهم شود و گورستان ظهیرالدوله نیز در دسترس عموم قرار بگیرد. ما امیدواریم که در مدت نه چندان باقی مانده از طول عمر شورا فضای آرامستان ظهیرالدوله با رایزنی هایی که لازم است انجام شود، در معرض دید و بازدید عموم قرار دهیم تا همه شهروندان بتوانند به این محل بیایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز