خبرگزاری کار ایران

محمدعلی افشانی:

نگذاریم رانت‌خواران و فرصت‌طلبان نماد اصلاح‌طلبی شوند

asdasd
کد خبر : ۷۰۶۲۲۶

شهردار سابق تهران در مراسم تودیع خود بار دیگر، گفت: قانون منع بکارگیری بازنشستگان شامل حال شهرداری می‌شد اما شامل شهرداران نمی‌شود.

به گزارش ایلنا، سید محمد علی افشانی در نشست فصلی مدیران شهری و مراسم تودیع خود به قانون«منبع به کارگیری بازنشستگان» اشاره کرد و گفت: این قانون شامل شهرداری می‌شد اما شامل شهرداران نمی‌شود. من نسبت به قانون شهرداری همانطور که قبلا هم گفته‌ام تعهد و تعصب دارم و آن را یکی از مترقی‌ترین قوانین کشور می‌دانم. این قانون ماحصل خون مشروطه‌خواهان ایران است که سال ۱۲۸۶ علی‌رغم میل حاکمان قاجار تصویب شد. این قانون سال ۱۲۹۹ توسط رضاخان کنار گذاشته شد اما در سال ۱۳۳۱ توسط محمد مصدق دوباره به اجرا در آمد و ۹۰ ماده تصویب شد.  

شهردار سابق تهران خاطرنشان کرد: این قانون قدرت نهادهای اجتماعی را به رسمیت می شناسد و بر این مبنا است که بر تقویت آن اصرار داریم. نباید قانونی که یک‌قرن از تصویب آن می‌گذرد را این طور مورد تعرض قرار داد. جایگاه شهردار در این قانون پست سازمانی نیست که مشمول «قانون منع به کارگیری بازنشستگان» شود و این نکته در تبصره ۸ ماده ۸۰ و ماده ۵ مشخص شده و اگر ما بر این قانون اصرار داریم به خاطر این است که می‌خواهیم از نهاد نوپای شورا دفاع کنیم.  

افشانی تصریح کرد: دوستان در این جلسه به پیشنهاد رحمانی‌فضلی برای کسب اجازه از رهبر انقلاب برای ماندنم در شهرداری و مخالفتم با این اتفاق اشاره کردند اما لازم است خاطره دیگری هم بیان کنم. چند هفته به پایان خدمت من در شهرداری مانده بود که واعظی از دفتر ریاست‌جمهوری با من تماس گرفتند و از من خواستند برای وزارت راه و شهرسازی برنامه خود را ارائه کنم. ایشان گفت من و اسلامی برای وزارت راه باید برنامه بدهیم که رییس‌جمهور از میان ما یکی را به مجلس معرفی کند که من به واعظی گفتم با اعضای شورای‌شهر تهران پیمان بستم که در شهرداری بمانم و تلاش کنم و بر همین مبنا آن پیشنهاد را قبول نکردم.  

وی با انتقاد از برخی رسانه‌ها بیان کرد: برخی سایت‌ها با کمال نامهربانی اعلام می‌کردند ما به این پست چسبیده‌ایم. در حالیکه بارها در مصاحبه‌های خود اعلام کرده بودم که تابع قانون هستم و هر چه قانون بگوید آن را انجام خواهم داد. من در دوره‌ای که در شهرداری بودم از سوی برخی افراد و برخی رسانه‌ها نامهربانی‌های بسیاری دیدم اما اجازه ندادم این رفتار مانع فعالیت‌های همکارانم در شهرداری شود.  

شهردار سابق تهران با اشاره به کلیپ گزارشی که از عملکرد شهرداری تهران در دوره خودش پخش شده، گفت: در این کلیپ گفته شد که ما رابطه خوبی با دولت نداشتیم در حالیکه بهترین رابطه با دولت را ما در این دوره داشتیم. اگر این رابطه خوب نبود دولت سهم خود را از مالیات بر ارزش افزوده به ۵۰ درصد کاهش نمی‌داد و سهم ما را از ۳۳ درصد به ۵۰ درصد نمی‌رساند. این اتفاق کار ساده‌ای نبود که افتاد.

افشانی ادامه داد: در دوره من ۲۶۰۰ میلیارد تومان از بدهی شهرداری به دولت در قالب تهاتر تسویه شد و کارکنان شهرداری ۲۶ هر ماه حقوق خود را دریافت می‌کردند و مبلغ قابل توجهی هم با توجه به شرایط مالی شهرداری به بخش عمرانی اختصاص داده شده است. این در حالی است که ما شهرداری را به ۵۰ هزار میلیارد تومان بدهی تحویل گرفتیم و علاوه بر اینکه مبلغ این بدهی افزوده نشد، میزان وام ما از بانک‌ها هم ۵۰ میلیارد تومان بود. این در حالی است که سال ۹۶، ۳ هزار میلیارد تومان به بدهی شهرداری اضافه شده بود.  

شهردار سابق تهران با انتقاد از برخی اخبار منتشر شده در سایت‌ها علیه شهرداری گفت: من دستور داده بودم از هیچ رسانه‌ای شکایت نشود جز یک مورد که تهمت زدند و گفتند افشانی در دفتر مدیرانش شنود گذاشته که آن را هم بعد از مدتی گفتم دیگر پیگیری نکنند.  

وی با بیان اینکه نباید بگذاریم امیدهای مردم به ناامیدی مبدل شود، گفت: ما ملتی با تاریخ درخشان هستیم. مراقب باشید رانت‌خواران و فرصت‌طلبان به جای آزادی‌خواهان خود را به نماد اصلاح‌طلبی مبدل نکنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز