خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آتش‌‌‌نشانی:

روزانه ۳۰۰ حادثه در تهران رخ می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۷۰۴۹۱۷

تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان بسیج شهرداری و سازمان آتش‌نشانی، روز سه‌شنبه با حضور شهردار تهران و تعدادی از مدیران شهری امضا شد.

به گزارش ایلنا، مهدی داوری در این مراسم گفت: تهران حدود ۱۳۰ ایستگاه و پنج هزار آتش‌‌‌‌نشان دارد که هر روز تلاش می‌‌‌‌کنند با کیفیت بیشتر به مردم خدمات دهند اما این تعداد آتش‌‌‌نشان و ایستگاه برای یک حادثه بزرگ کافی نیست و اگر بخواهیم در این مواقع امدادرسانی‌‌‌ها شرایط مناسبی داشته باشد باید از همین الان به فکر باشیم و تلاش کنیم.

وی افزود: با مساعدت معاون خدمات شهری شهرداری تهران، تمام ساختمان‌‌‌های شهر مشمول ضوابط نظام بازرسی ایمنی خواهد شد. پیرو تلاش‌‌‌‌هایی که انجام شده است رشته مهندسی حریق در دانشگاه خواجه نصیر دانشجو می‌‌‌پذیرد. این رشته جزء رشته‌‌‌های میان‌‌‌رشته‌‌‌ای است و ما جزو پنج کشوری هستیم که آن را در دانشگاه‌‌‌ها تدریس می‌‌‌کنیم.

مدیرعامل آتش‌‌‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران ادامه داد: در تهران روزانه حدود ۳۰۰ حادثه رخ می‌‌‌دهد که ۷۰ تا ۸۰ حادثه حریق است و آتش‌‌‌نشانان ما تلاش می‌‌‌کنند در این حوادث به بهترین نحو امدادرسانی کنند، اما همان طور که گفتم اگر آن اتفاق بزرگ بیفتد این تعداد آتش‌‌‌نشان کافی نیست. ما نگران معابر شهر در روز حادثه هستیم و بهترین کار این است که مردم را آموزش دهیم و امدادرسانی محله محور شود تا بتوانیم بحران را کنترل کنیم.

داوری به تفاهم‌‌‌نامه میان سازمان آتش‌‌‌‌نشانی و سازمان بسیج شهرداری اشاره کرد و اظهار داشت: بسیجی‌‌‌‌ها ثابت کرده‌‌‌اند که در شرایط خاص یاری‌‌‌کنندگان موثری هستند. در واقع بسیجیان و آتش‌‌‌‌نشانان هر دو مرد روزهای سخت هستند.

وی ادامه داد: شهرداری تهران سه هزار و ۵۰۰ بسیجی دارد که در این تفاهم‌‌‌نامه آموزش‌‌‌های لازم را خواهند دید. از آنجایی که بسیجیان اقشاری هستند که در میان مردم پراکنده هستند و زندگی می‌‌‌کنند می‌‌توانند سفیران خوبی برای امنیت در محیط‌‌‌های زندگی خود باشند.

سالک، رئیس سازمان بسیج شهرداری هم تصریح کرد: ما آتش‌‌‌نشانان را برادارن خود می‌‌‌دانیم. آنها هم افرادی هستند که روحیه بالای ایثارگری دارند. در قالب این تفاهم‌‌‌‌نامه که در قالب آن گردان‌‌‌‌های بسیج شهرداری آموزش‌‌‌های لازم برای مقابله با بحران را خواهند دید، بسیجیان می‌‌‌توانند در شرایط بحرانی کمک شایانی به آسیب‌‌‌دیدگان داشته باشند. 

وی اضافه کرد: این تفاهم‌‌‌نامه یک ساله است و اگر شرایط به خوبی پیش برود ما می‌‌‌توانیم آن را در سال‌‌‌های بعد هم تمدید کنیم. 

در پایان مراسم، تفاهم‌‌‌نامه آموزش بسیجیان شهرداری برای مقابله با بحران میان رییس سازمان بسیج شهرداری و رییس سازمان آتش‌‌نشانی امضا شد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز