خبرگزاری کار ایران

حناچی مهمترین برنامه‌های خود را شرح داد؛

اتصال فرحزاد به امامزاده داوود به کمک بخش خصوصی/ آثار تاریخی تهران کمتر دیده شده است/ حدود سه هزار اتوبوس شهری نیاز داریم

asdasd
کد خبر : ۷۰۴۴۸۲

شهردار تهران ضمن اشاره به ۱۰ پروژه اصلی که در برنامه دارد، از عزم شهرداری تهران برای ایجاد قطار ریلی سبک شهری در خیابان ولیعصر و تله کابین اتصال فرحزاد به امامزاده داوود به کمک بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پیروز حناچی در اختتامیه اولین اجلاس فرصت‌های سرمایه‌‌‌گذاری شهر تهران که امشب برگزار شد، گفت: اگر تهران را شامل سه دایره فرض کنیم که همدیگر را قطع کرده‌اند و فضای ساخته شده در سطح شهر فصل مشترک آنها است. یکی از این حوزه‌ها، حوزه سرمایه‌گذاری و سرمایه‌گذارانی است که در شهر فعالیت می‌‌‌کنند.

وی ادامه داد: دایره دیگر حوزه منافع سیاستگذاران و سیاستمداران به جهت تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی است و همچنین دایره سوم حوزه منافع شهروندان و ساکنان شهر است که باید از اجرای این پروژه‌ها بهره‌مند شوند و به عنوان صاحبان اصلی شهر شناخته شوند.

شهردار تهران با بیان اینکه در این میان دایره سوم اهمیت ویژه‌‌ای دارد، اظهار داشت: در این دوره تلاش خواهیم کرد که با این تغییر نگرش به خلق پروژه‌‌های جدید در ایران که منافع هر سه گروه را تامین کند، بپردازیم. شعار من در شهرداری «تهران، شهری برای همه» است. من ۱۰ پروژه بی‌‌همتا را در برنامه خود داشته‌‌ام که با اهداف روشن تعریف شده‌‌‌اند. یکی از این پروژه‌‌‌ها که نتیجه یک فراخوان آزاد در بین متخصصان بود، اتصال تپه‌‌‌های چیتگر به دریاچه خلیج فارس و امکان دسترسی از بخش جنوبی دریاچه خلیج فارس به این پارک بود.

حناچی افزود: همچنین این برنامه شام ایجاد چرخ و فلکی به قطر ۳۰ متر در این مکان است و چنین پروژه‌‌‌هایی در دنیا بی‌‌همتا است. ضمن اینکه فضاهای دیگری هم در کنار این چرخ و فلک وجود دارد.

وی با بیان اینکه مردم طی این سال‌ها در ارتفاعات شمالی تهران به زیارت امامزاده داوود می‌رفته‌اند، تصریح کرد: این محدوده الان وضعیت خوبی ندارد و مدیریت شهری تصمیم گرفته، تله‌‌‌کابینی را از فرحزاد به سمت این مجموعه طراحی کند و این یکی از پروژه‌هایی است که امکان ایجاد مسیر طبیعت‌‌‌گردی به موازات مسیر پیاده امام‌‌زاده داوود مهیا می‌‌کند.

شهرداری تهران با بیان اینکه ما در تهران خیابانی به طول ۱۸ کیلومتر داریم، خاطرنشان کرد: صد سال پیش حدود ۲۰۰ هزار چنار تاریخی در دو طرف این خیابان کاشته شده است. این خیابان، خیابان ولیعصر است که از قدیمی‌ترین خیابان‌‌های شهر تهران است و خیابان ثبت ملی شده است. ما بنا داریم برای استفاده از ظرفیت‌های این خیابان، مسیر ریلی قطار سبک شهری را به جای بی‌‌‌آرتی طراحی کنیم. این موضوع جدیدی نیست؛ البته ایده جدیدی است اما نظام مدیریت شهری چند بار به سمت این کار رفته است.

حناچی اضافه کرد: این جزو مواردی است که ما به دوستان خارجی خود پیشنهاد می‌‌‌کنیم شاید بتوانیم به واسطه این طرح بخش‌‌هایی از خیابان ولیعصر را در طول روز تبدیل به محور پیاده کنیم. چنین پتانسیلی در خیابان انقلاب هم وجود دارد.

وی با بیان اینکه محور فرهنگی تاریخی تهران موضوع بسیار مهمی است، ابراز داشت: از حدود دروازه شمیران آغاز و به انتهای بازار ختم می‌شود. تهران شهری است که به لحاظ تاریخی قابل رقابت با اصفهان است. در اصفهان این فرصت را داشته‌ایم که به معرفی آثار تاریخی بپردازیم اما آثار تاریخی تهران کمتر دیده شده است. اگر ما مدیران شهری به این موضوع رسیدگی نکنیم مثل این است که برگ‌‌های شناسنامه خود را پاره کرده‌‌ایم و دچار آلزایمر خواهیم شد.

شهردار تهران با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد مردم در نظرسنجی‌‌‌ها به ترافیک و آلودگی هوا به عنوان حادترین مشکلات تهران اشاره کرده‌اند، بیان کرد: کاهش مصرف سوخت‌‌‌های فسیلی از موضوعاتی است که ما تعقیب می‌‌‌‌کنیم و طبیعتا ما برای اینکه بتوانیم این سیاست را به صورت عادلانه در تهران به انجام برسانیم، به حدود سه هزار اتوبوس شهری نیاز داریم. یکی از موضوعات مهم، سرمایه‌گذاری برای اتوبوس‌های شهری است که منابع آن در اختیار بخش خصوصی است.

وی ادامه داد: همچنین توسعه محورهای پیاده و قلمرو عمومی از موضوعاتی است که در برنامه داریم. من روزهای سه‌شنبه با دوچرخه به سرکار می‌‌‌روم تا تقاضای این موضوع زیاد شود و نظام مدیریت شهری را وادار کند این موضوع را به رسمیت بشناسند.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه این شهر مختص کسانی است که در آن زندگی می‌‌کنند و ما موظفیم فضایی را فراهم کنیم که آنها راحت نفس بکشند، یادآور شد: یکی از دلایل اصلی آلودگی هوای تهران خودروهای مصرف‌‌‌کننده سوخت فسیلی هستند. حدود سه میلیون موتورسیکلت و تعداد زیادی خودرو شهری در تهران وجود دارد. خطوط دوچرخه و محورهای پیاده از سیاست‌های اصلی ملست.

حناچی با بیان اینکه در حال حاضر نیروی جوان و تحصیلکرده ما از بیکاری آسیب می‌‌‌بینند، عنوان کرد: بحث اشتغال موضوع محوری تهران و به تبع آن شهرداری تهران است. ما از استارتاپ‌‌‌ها و کسب و کارهای نوین به کمک معاونت فناوری ریاست جمهوری حمایت می‌‌‌کنیم.

حناچی افزود: همچنین توسعه نمایشگاه جنوبی تهران از دیگر برنامه‌های من است. متاسفانه نمایشگاه شمالی، ترافیک زیادی ایجاد می‌‌‌کند و اگر یک ایستگاه مترو در آن بود این مشکل تا حد زیادی حل می‌‌شد. همچنین یک دهم نمایشگاه جنوبی تهران ساخته شده و می‌‌‌خواهیم الباقی آن را برعهده بخش خصوصی بگذاریم.

وی با بیان اینکه از سال ۱۳۱۲ کارخانه سیمان ری ساخته شد، گفت: این کارخانه در ایران توسط آلمانی‌‌‌ها ساخته شده است و جزو سرمایه‌‌گذاری‌‌های دوره اول پهلوی بوده است. این کارخانه ۲۰ سال است که تعطیل شده و ما می‌خواهیم این تهدید را به فرصت تبدیل کنیم. به طور خاص این کار را به همکاران آلمانی خود پیشنهاد می‌کنیم؛ چراکه باقی‌مانده تلاش کشور آلمان در ایران است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز