خبرگزاری کار ایران

مقیمی مطرح کرد:

لزوم دخالت بیشتر استاندار بر تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها

asdasd
کد خبر : ۷۰۴۴۷۱

استاندار سابق تهران با بیان اینکه مشکلات تهران گسترده و جدی است بر لزوم دخالت بیشتر استاندار بر تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدحسین مقیمی در مراسم تودیع و معارفه استاندار تهران با بیان اینکه خداوند را شاکرم، به خاطر همه محبت‌ها و الطافی که به ما داشته و نعمت‌هایی که عطا کرده گفت: به ویژه این نعمت که از ابتدایی که خود را شناختیم، مسیری انتخاب کردیم که مسیر اولیای خدا بود اما این که چقدر در این مسیر درست حرکت کردیم، به این برمی‌گردد که چه میزان مورد عنایت الهی بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه از ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ تا به امروز عهدی با خدای خود بسته بودم که آنچه در توان دارم برای پیشرفت ایران و جمهوری اسلامی ایران در طبق اخلاص بگذارم، اظهار داشت: بحمدالله خدا این عنایت را داشت و طی مدتی که پس از انقلاب اسلامی ایران در مسئولیت‌های مختلف قرار گرفتم، آنچه در توان داشتم را به کار گرفتم که گوشه‌ای از کارهای بزرگ انقلاب را انجام دهم. حتما در این مدت نارسایی‌ها و مشکلاتی داشتم؛ اگرچه تلاش کردم همه کارهایی که انجام می‌شود، کمترین هزینه را برای کشور داشته باشد. حتما در این مسیر نتوانستم آن‌گونه که شایسته بوده، قدم بردارم که بابت این امیدوارم مردم ما را ببخشند.

استاندار سابق تهران ادامه داد: قطعا در پیشرفت‌ها و فعالیت‌های مثبت، دیگران بیشترین نقش را داشتند و تلاش‌های من با نقص همراه بوده که از خداوند بابت این نقص‌ها طلب بخشش می‌کنم.

مقیمی با اشاره به دوران تصدی‌گری خود در استانداری تهران تصریح کرد: در مدت تصدی خود در استانداری تهران بهترین ارتباط را با مجلس شورای اسلامی داشتیم و برای اولین بار شهردار تهران در جلسات استانداری حضور پیدا می‌کرد و ارتباطی صمیمی ایجاد شد.

وی با اشاره به جایگاه استانداری تهران خاطرنشان کرد: دولت مجری سیاست‌های مجلس شورای اسلامی است. تصمیماتی که برای استان‌ها گرفته می‌شود، لازم‌الاجرا است اما مجری این مصوبات و قوانین مدیران استانی هستند. این در حالی است که ۶۰ شورا، کمیته و کارگروه توسط استاندار یا از طریق معاونانش باید مدیریت شود. اگر تصمیمات به موقع و در چارچوب سیاست‌های دولت باشد، حتما موفق می‌شویم. با همین اختیارات کم اگر واقعا همه مدیران استان تلاش کنیم و در شوراهای هماهنگی تصمیمات مناسب بگیریم، قطعا موفقیت خواهیم داشت.

استاندار سابق تهران با بیان اینکه ۵۵ درصد درآمد کشور و ۵۰ درصد اقتصاد کشور و بیشتر مسائل امنیتی و سیاسی در استان تهران است، خاطرنشان کرد: استاندار استان تهران باید اولین نفری باشد که پس از هیات دولت در جلسات دولت حضور داشته باشد. من این موضوع را امروز با تجربه و شناختی که از تهران دارم، عنوان می‌کنم. امیدوارم این صحبت به وزیر کشور منتقل شود و موضوع در هیات دولت مطرح شود.

مقیمی افزود: مشکلات تهران گسترده و جدی است. برخی شهرستان‌های این استان از استان‌های دیگر بزرگ‌تر هستند لذا باید استاندار تهران خیلی بیش از این در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها دخالت داده شود.

وی به تدوین سند توسعه استان تهران اشاره کرد و ابراز داشت: حدود چهار سال بر روی تدوین این سند کار شده و قابل اتکا است و برای پنج سال آینده سند توسعه استان قابل بهره‌برداری است. البته برای اجرای آن نیازمند تعامل استاندار تهران با دولت هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز