خبرگزاری کار ایران

معاون حقوقی آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایلنا:

اموال آموزش و پرورش در بنیاد قدس دارای ابهام است/ارزش اموال را فعلا نمی‌توانیم اعلام کنیم

asdasd
کد خبر : ۷۰۱۸۲۴

معاون حقوقی و امور مجلس آموزش و پرورش اموال آموزش و پرورش در بنیاد قدس را دارای ابهام عنوان کرد.

امیرعلی نعمت‌الهی (معاون حقوقی و امور مجلس) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره اموال آموزش و پرورش در بنیاد قدس توضیح داد: در رابطه با بنیاد قدس و املاک مجتمع قدس کرمان و اموالی که در آنجا است، با توجه به پیگیری‌هایی که آقای زاهدی و پورابراهیمی نمایندگان کرمان در مجلس شورای اسلامی انجام داده‌اند، بر حسب دستور وزیر محترم موضوع در دست بررسی و اقدام است و به زودی نتایج آن را اعلام می‌کنیم.

وی ادامه داد: بنیاد قدس هیات امنایی دارد که یکی از اعضای آن نماینده وزیر آموزش و پرورش است و دیگر اعضای آن شخصیت‌های حقوقی دیگری هستند. همچنین چون موضوع در درست بررسی است، اطلاعاتمان را در آینده نه چندان دور به مردم می‌رسانیم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا زودتر از این برای حل مساله اقدام نکرده‌اید و چرا تاکنون آموزش و پرورش دنبال این ماجرا نرفت تا بتوان از طریق آن مشکلات بی‌شمار اقتصادی و مالی آموزش و پرورش را حل کند؟ گفت: واقعیت این است که نمی‌توان بسیاری از مشکلات آموزش و پرورش را توسط بنیاد قدس کرمان حل کرد، زیرا آنجا شرایط و هیات امنای خاص خودش را دارد و کسانی که به حقوق مسلط هستند، می‌دادند که آنجا بر اساس یک سری قوانین و موازین اداره می‌شود و از طرفی چون دغدغه درست نمایندگان مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی بوده، برخی از دستگاه‌های نظارتی هم ورود کردند.

معاون حقوقی و امور مجلس در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید، می‌توان اموالی که حق آموزش و پرورش بوده را به آن برگرداند، گفت: فعلا یک سری ابهامات در این زمینه وجود دارد و تا ابهامات برطرف نشود، نمی‌توان چیزی گفت.

او همچنین درباره اینکه چرا تا پیش از سخنرانی نماینده مردم کرمان این مساله پیگری نمی‌شد و مغفول مانده بود، بیان کرد: مغفول نبوده و اتفاقا موضوع و پرونده کاملا مشخص است و فقط توسط آقای زاهدی مطرح شد. در حال حاضر نیز با دستور وزیر آموزش و پرورش موضوع به سرعت در حال پیگیری است. فکر می‌کنم تا دو هفته آینده بتوان اطلاعات دقیق‌تری را در این زمینه ارائه داد.

معاون حقوقی و امور مجلس آموزش و پرورش آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که اموال آموزش و پرورش در بنیاد قدس را چقدر برآورد می‌کنید؟ گفت: این موضوع به دو دسته تقسیم می‌شود یک بحث درآمدی است که از اموال و املاک آموزش و پرورش در بنیاد قدس کسب می‌شود و از طرف دیگر بحث ارزش این اموال و املاک مطرح است و تا اطلاعات تکمیل نشود، نمی‌توانیم رقمی اعلام کنم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز