خبرگزاری کار ایران

رئیس دیوان محاسبات در گفت‌وگو با ایلنا:

درباره بی‌ضابطه بودن یا نبودن بورسیه‌ها حکم صادر نکردیم/ درباره بازگشت به تحصیل بورسیه‌‌ها ورود نمی‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۷۰۱۵۴۳

رئیس دیوان محاسبات با اشاره به حکم نهایی این دیوان در خصوص بورسیه‌های دولت دهم گفت: ما درباره مصادیق بورسیه‌ها و اینکه آیا کسی که بورسیه شده براساس ضوابط بوده یا خیر، رای صادر نکردیم.

عادل آذر (رییس دیوان محاسبات) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره صدور حکم نهایی دیوان محاسبات در خصوص بورسیه‌های دولت دهم گفت: در خصوص مجریان اعطای بورسیه‌ها؛ وزیر وقت، چند نفر از معاونان وزیر و شورای مرکزی بورس از سوی دادسرا و هیات مستشاری دیوان محاسبات اعلام شده بود که تخلفاتی را مرتکب شده‌اند، اما در محکمه تجدیدنظر با توجه به بررسی دوباره مستندات رای بر برائت آنها داده شد.

رییس دیوان محاسبات خاطرنشان کرد: ما درباره مصادیق بورسیه‌ها و اینکه آیا کسی که بورسیه شده براساس ضوابط بوده یا خیر، رای صادر نکردیم.

وی خاطرنشان کرد: صلاحیت بازگشت به تحصیل افراد بورسیه‌ای که براساس عدم ضوابط بورسیه دریافت کرده‌اند، نیز با وزارت علوم است و دیوان محاسبات هیچ ورودی به آن نمی‌کند.

گفتنی است؛ دیوان محاسبات کشور در حکم نهایی خود در خصوص بورسیه‌های دولت دهم اعلام کرده‌است: با توجه به گزارش کارشناسی مضبوط در پرونده و نتیجه بررسی موضوع در کمیسیون اصل نودم قانون اساسی و آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، تخلفی متوجه شورای مرکزی بورس که در حدود وظایف و اختیارات قانونی، اتخاذ تصمیم نموده‌اند متصور نیست و جبران خسارت در فرض وجود افراد فاقد شرایط، از محل وثائق تأدیه شده و تعهدات محضری دانشجویان امکان‌پذیر می‌باشد. علی‌هذا اعتراض‌های واصله، وارد تشخیص و رأی شماره 56/29-97/6/3 هیأت اول مستشاری نقض و اعلام می‌گردد. مسئولین فعلی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری موظفند هزینه‌های دانشجویی که بورس آن‌ها لغو شده است (موضوع بند 3 دادخواست) را از محل تضامین و تعهدات اخذ و مراتب را به دادسرای دیوان محاسبت کشور اعلام نمایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز