خبرگزاری کار ایران

نامه سرگشاده وکلای دادگستری در حمایت از دختران شین آباد؛

دولت مسئول تام حادثه شین‌آباد و ملزم به احقاق حقوق این دختران و رفع تبعیض است

asdasd
کد خبر : ۷۰۰۰۹۰

جمعی از وکلای دادگستری ایران خطاب به دختران شین‌آباد، در سالگرد این حادثه تلخ و دردناک آن، نامه‌ای سرگشاده نگاشته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نامه سرگشاده جمعی از وکلای دادگستری ایران خطاب به دختران شین‌آباد در سالگرد این حادثه تلخ و دردناک منتشر شد.

دختران ارجمند و مظلوم  شین‌آباد

با سلام و دعای خیر

احتراماً اینجانبان جمعی از وکلای دادگستری ایران در سالگرد این تراژدی دردناک همبستگی خود را با شما دختران عزیز این سرزمین پاک اعلام می‌داریم و مراتب همدردی خود را با شما اعلام و برای شادی روح دو دختر جان باخته این تراژدی دردناک، ساریا رسول زاده و سیران یگانه که شما را تنها گذاشتند، درود می‌فرستیم.

طبق قوانین و مقررات جاری ایران و اصول و مبانی حقوقی، دولت ایران مسئول تام این حادثه بوده و چون صدمات وارده به شما تا پایان عمرتان استمرار و ادامه دارد ناشی از  از بی‌تدبیری، بی‌دقتی و سهل‌انگاری و قصور مسئولین دولتی است. بی‌شک مکلّف به جبران ضرر و زیان و پرداخت خسارات مادی و معنوی  وارده به شما عزیزان است؛ اگرچه این امر هم اگر محقّق بشود هرگز جبران کننده درد و رنج گسترده و تلخ شما زیبارویان نیست و نخواهد بود.

شما دختران ستمدیده شین‌آباد محق هستید تا در بهترین مراکز درمانی بیمارستانی داخل یا خارج بستری و درمان شوید و این امر حق بنیادین شما و تکلیف برای دولت محسوب می‌شود.

طبق کنوانسیون حقوق کودک، بازی، شادی و خنده حق مسلم و طبیعی شما بوده و براساس اصل ٣٠ قانون اساسی تحصیل در یک مدرسه استاندارد جزو حقوق بنیادین شما ذکر شده است؛ اما هزاران افسوس که عملکرد غلط و نادرست دولتمردان ما موجبات تضییع این حقوق ذاتی و بدیهی شما را فراهم کرده  و مدت شش سال است که رنج و مصیبت و درد را بر شما ارزانی داشته‌اند که با هیچ پول و  ارزش مادی جبران نخواهد شد.

در هفتمین سالگرد این فاجعه سهمناک که در داخل کلاس درس برای شما روی داده، ما جمعی از وکلای دادگستری ایران از دولتمردان ایرانی درخواست می‌کنیم تا به تکالیف قانونی، حقوقی، انسانی و شرعی خود در قبال دختران شین‌آباد و سایر کودکان ایران زمین عمل کرده و با استانداردسازی مدارس و فراهم نمودن جنبه‌های کنوانسیون حقوق کودک، شادی وخنده را به این دختران ستمدیده بازگردانند. بهزیستن و بدست آوردن زیبایی قبل از این حادثه تلخ، حق طبیعی دختران شین‌آباد و تکلیف دولت در فراهم آوردن آن است دولت ایران ملزم است ضمن رعایت کرامت انسانی شما و بدون هر نوع تبعیض به بهترین شکل ممکن نسبت به تحقق خواسته‌های مشروع، قانونی و انسانی شما در کمترین زمان ممکن جامه عمل پوشد و به تعهدات داخلی و بین‌المللی خود در این زمینه عمل نماید.

با احترام مجدد

١-حسین احمدی‌نیاز

٢-یوسف مولایی

٣- قاسم شعله سعدی

٤- مصطفی ترک همدانی

٥- محمد نجفی

٦- محمد مصطفایی

٧-محمد علی جداری فروغی

٨- احسن حسن پور

٩- عبدالله جهان‌بین

١٠-جبار مبارکی

١١-هوشمند رحیمی

١٢-علی افروز

١٣-فرهاد مجیدآبادی

١٤- مسعود اختری تهرانی

١٥-علی امیری

١٦-علیرضا دقیقی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز