خبرگزاری کار ایران

رییس دانشگاه صنعتی شریف مطرح کرد:

تلاش برای جذب دانشجویان خارجی و پسادکتری

asdasd
کد خبر : ۶۹۸۸۴۲

رییس دانشگاه صنعتی شریف گفت: با این بودجه‌ای که به دانشگاه‌ها داده می‌شود، امکان ادامه حیات آنها غیرممکن است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود فتوحی، رییس دانشگاه صنعتی شریف در نشست خبری دستاوردهای خوشه های فکری دانشگاه‌های سطح یک کشور گفت: تعاملات بین المللی می‌تواند انعکاس دهنده وضعیت علمی و فرهنگی کشور به سایر کشورها باشد و خودشان را معرفی کنند. پویا بودن دانشگاه‌ها تعاملات آنها را در پی دارد.

او با بیان اینکه دانشگاه‌ها در راستای جذب دانشجوی خارجی و جذب دانشجویان پسادکتری تلاش کنند، گفت: وزارت علوم از دانشگاه ها خواسته که برنامه های خود را ارائه دهند و بتوانند در رتبه بندی جهانی نقش خوبی را ایفا کنند.

وی همچنین با اشاره به اینکه مدرسه اشتغال شریف را برای دانشجویان راه‌اندازی کردیم، گفت: علاوه بر این دانشجویان می‌توانند در دوره شش ماهه‌ای مهارت‌های کارآفرینی را یاد بگیرند. ناگفته نماند ما به دانشجویان در تبدیل ایده به محصول و همچنین فروش آن کمک کنیم.

او در پایان اظهار داشت: با این بودجه‌ای که به دانشگاه ها داده می شود امکان ادامه حیات آنها غیر ممکن است. استقلال مالی دانشگاه‌ها ضرورت دارد و خودشان باید کسب درآمد کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز