خبرگزاری کار ایران

مدیر کل حفاظت محیط‌زیست مازندران به ایلنا خبر داد:

جمع‌آوری تورهای هوایی شکار پرندگان مهاجر در فریدون‌کنار/ برخی مسئولان محلی همکاری نمی‌کنند

asdasd
کد خبر : ۶۹۸۲۲۰

مدیر کل حفاظت محیط‌زیست استان مازندران از انجام چندین عملیات و دستگیری چند نفر برای مقابله با شکارچیان غیرمجاز پرندگان مهاجر در منطقه فریدونکنار خبر داد.

حسینعلی ابراهیمی کارنامه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص آخرین وضعیت برخورد با شکارچیان غیرمجاز پرندگان مهاجر در منطقه فریدون‌کنار گفت: خوشبختانه برخلاف سال گذشته هماهنگی بسیار خوبی در استان برای مقابله با شکار غیرمجاز پرندگان مهاجر ایجاد شده است.

وی ادامه داد: سال گذشته اقداماتی در این زمینه شروع شد، اما محیط‌زیست به تنهایی وارد عمل شده بود، اما خوشبختانه در سال جاری با همکاری دستگاه‌های استانی از جمله نیروی انتظامی، استانداری، دادستانی و همچنین رییس کل دادگستری استان و حمایت سازمان محیط‌زیست و ... چندین عملیات گسترده برای شناسایی و مقابله با این شکارچیان غیرمجاز انجام شده‌است تا این شکار غیرمجاز و گسترده پرندگان مهاجر در فریدونکنار برچیده شود.

مدیر کل حفاظت محیط‌زیست استان مازندران خاطرنشان کرد: با انجام این عملیات‌‌ها برخی تورهای هوایی در مناطقی مانند فریدون‌کنار، محمودآباد و بابل‌سر جمع‌آوری شده است، اما از آنجا که این شکارچیان غیرمجاز به صورت گسترده فعالیت می‌کردند، هنوز به طور کامل موفق به جمع‌آوری تمامی این تورها و دام‌‌های شکار پرندگان نشده‌ایم.

ابراهیمی با بیان اینکه عملیات‌های ما برای مقابله با شکارچیان غیرمجاز همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: متاسفانه برخی از مسئولان محلی با ما همکاری لازم را ندارند و امیدواریم با تعاملاتی که با آنها داشتیم آنها نیز پای کار آمده و بساط شکار غیرمجاز پرندگان مهاجر برچیده شود.

وی ادامه داد: در حین عملیات نیز برخی از شکارچیان قصد داشتند، مانع از انجام عملیات شوند که با همکاری پلیس و به دستور مرجع قضایی بازداشت شده و برای‌شان پرونده تشکیل شده است البته در حال حاضر با ضمانت آزاد شده‌اند.

مدیر کل حفاظت محیط‌زیست استان مازندران خاطرنشان کرد: شکار پرندگان مهاجر یک قاچاق نقد سودآور است که متاسفانه مورد حمایت برخی از مقامات محلی است و حتی اگر مورد حمایت آنها نباشد به ما نیز کمکی نمی‌کنند و ما برای از بین بردن ریشه‌های شکار غیرمجاز و این تجارت باید بیش از این تلاش کنیم. بعد از چندین دهه تخلفات شکارچیان غیرمجاز در سال جاری توانستیم با این شکارچیان غیرمجاز بیش از پیش برخورد کنیم. متاسفانه در بخش مسئولان محلی سال‌هاست مشکلاتی در خصوص مقابله با شکارچیان غیرمجاز داریم و این مشکلات همچنان وجود دارد، البته اراده استان بر این است که این مشکل برطرف شود.

وی ادامه داد: در صورت همراهی مسئولان محلی قطعا روش‌های غیرمجاز شکار پرندگان و قاچاق از منطقه فریدونکنار برچیده می‌شود. مردم منطقه نیز با این نوع شکار مخالفند، اما متاسفانه عده‌ای سال‌هاست در این منطقه به کشتار بی‌رحمانه پرندگان روی‌آورده‌ و انجام تخلف برایشان نهادینه شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز