خبرگزاری کار ایران

پنجمین مجمع شهرداران آسیایی افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۶۹۷۹۲۵

پنجمین مجمع شهرداران آسیایی با شعار ایجاد شهرهای هوشمند، تاب آور و‌ زیست پذیر؛ در شهر غازی آنتپ ترکیه افتتاح شد.

به گزارش ایلنا، پنجمین مجمع شهرداران آسیایی با حضور فاطمه شاهین شهردار غازی آنتپ، سکینه اشرفی معاون شهردارتهران و نماینده وی در این اجلاس به همراه جمعی از شهرداران شهرهای آسیایی افتتاح شد.

در ابتدای این مراسم، گشتاسب مظفری دبیرکل مجمع شهرداران آسیایی ضمن تقدیر از شهردار غازی آنتپ و مهمان‌نوازی مردم این شهر گفت: این مجمع تلاش کرد تا محملی را برای انتقال تجربیات شهرهای آسیایی فراهم کند. در واقع هدف از تاسیس این مجمع ایجاد شبکه ارتباطی میان شهرهای آسیایی بود و در عمل نیز این شهرها برای حل مشکلات با هم حرکت کردند.

وی ادامه داد: مجمع شهرداران آسیایی در آینده نیز  به فعالیت های خود ادامه می دهد و کاربردی‌تر نیز خواهد شد.

مظفری با تاکید بر اینکه شهرهای آسیایی می‌توانند تاب‌آور، زیست پذیر و هوشمند باشند، تصریح کرد: در این چارچوب باید روابط خود را با نهادها و سازمان‌ها در بعد منطقه‌ای و‌ جهانی گسترش دهیم.

در ادامه این برنامه، فنگ یویینگ معاون شهردار هایکو‌ که ریاست چهارمین دوره از مجمع را بر عهده داشت، به نمایندگی از شهردار با اشاره به ویژگی‌های بارز این شهر گفت: هایکو از نظر سازمان‌های جهانی اولین شهر سالم چین و دومین شهر آبی دنیا است. این شهر با ۱۳۹ شهر در دنیا امکان ارتباط دارد و سال گذشته ۲۲ میلیون نفر با سیستم حمل و نقل آن جابه‌جا شدند.

وی گفت: شهردار هایکو در دوره‌ای که ریاست مجمع شهرداران آسیایی را بر عهده داشت تلاش کرد تا نقش مهمی را در توسعه و پیشرفت ارتباط میان این شهرها ایفا کند.

در این برنامه همچنین سیامک مقدم، نماینده اسکان بشر سازمان ملل متحد که به نمایندگی از رئیس این سازمان در افتتاحیه حضور داشت، به تجربه شهردار بودن رئیس این سازمان اشاره و به نقل از وی عنوان کرد: هنگامی که شهردار بودم کلیه مشکلاتی که یک شهر می تواند داشته باشد را تجربه کردم و بر این اساس به اشتراک تجربه در این حوزه ایمان دارم.

وی با بیان اینکه مجمع شهرداران آسیایی فرصتی استثنایی است، تصریح کرد: شعار این دوره از مجمع ایجاد شهرهای هوشمند، تاب آور و زیست پذیر در آسیا است.

مقدم ادامه داد: برای ایجاد این وضعیت، شهرها باید مقابله با تغییر اقلیم، ساخت و سازهای غیرمجاز و بحران‌های انسانی را در اولویت قرار دهند. واقعیت این است که پیشرفت ها را باید تداوم‌پذیر کنیم و نباید این موضوعات در حد یک حرف باقی بماند.

وی با تاکید بر اینکه ضروری است تا شهرهای تداوم‌پذیر را به نسل‌های آینده منتقل کنیم، گفت: برای اینکه بتوانیم مدیریت محلی را تقویت کنیم، باید رابطه شهرها به عنوان دولت‌های محلی را در سطح منطقه گسترش دهیم.

مقدم افزود: این مجمع کمک می کند تا شهرهای سالم‌تری داشته باشیم.

فاطمه شاهین، شهردار غازی آنتپ به عنوان اخرین سخنران این جلسه، عنوان کرد: امروز در یکی از مهم ترین مراکز راه ابریشم گرد هم آمده ایم و امیدوارم با همگرایی بتوانیم میراث آن را به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

وی با بیان اینکه قرن ۲۱ قرن آسیا خواهد بود، تصریح کرد: تا زمانی که در آسیا با هم متحد باشیم، دنیایی را خواهیم ساخت که شاهد فقر در آن نباشیم.

شاهین با تاکید بر اینکه نباید انتظار داشته باشیم دولت‌های مرکزی مشکلات ما را حل کنند، گفت: در عصر علم و فناوری هستیم و ملتی که این‌ها را در اختیار داشته باشد تمدن‌ساز خواهد بود.

وی تاکید کرد: باید با تکیه بر افکار و اندیشه های متفکران بزرگی مانند مولانا و از طریق انسجام و همگرایی بار دیگر شهرهای آسیایی را از نو بسازیم. اسیا یک ارزش است که هر روز به اوج می رسد، در مقابل اروپایی که هر روز پیرتر می شود.

شاهین با تاکید بر ضرورت احیای راه ابریشم و ارتباط مستحکم شهرهای مربوط به آن گفت: نیاز به ساختن جهان زیباتر داریم و در این راستا شهرداران از ابتدا باید رعایت اصول دموکراسی را سرلوحه خود قرار دهند.

در این بخش مجموعه ای از اقدامات شهرداری غازی آنتپ در سال های اخیر در رابطه با احیای فضای تاریخی و ایجاد زیرساخت های مترو از سوی شهردار این شهر تشریح شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز