خبرگزاری کار ایران

دبیر ملی کنوانسیون حقوق کودک:

باید حقوق بنیادین کودکان را به رسمیت بشناسیم

asdasd
کد خبر : ۶۹۶۶۶۸

دبیر ملی کنوانسیون حقوق کودک و معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری گفت: باید حقوق بنیادین کودکان را به رسمت بشناسیم تا بتوانیم آینده روشن‌تری برای آنها بسازیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کنفرانس منطقه‌ای حقوق کودک با موضوع عدالت برای کودکان و نوجوانان با حضور محمود عباسی؛ دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک و معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری، سید علیرضا آوایی؛ وزیر دادگستری، معصومه ابتکار؛ معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، سید مصطفی محقق داماد؛ استاد فقه، فلسفه و حقوق دانشگاه شهید بهشتی، مسعود سلطانی فر؛ وزیر ورزش و جوانان، حسین میر محمد صادقی؛ معاون قوانین مجلس شورای اسلامی و رئیس کرسی حقوق بشر صلح و دموکراسی یونسکو، محمدباقر الفت؛ معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، غلامحسین دهقانی؛ معاون امور حقوقی و بین‌الملل وزارت امور خارجه، فریبا نظری؛ مشاور وزیر کشور و مدیرکل امور زنان و خانواده و ویل پارکز؛ رئیس دفتر نمایندگی یونیسف در تهران در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.

محمود عباسی، دبیر ملی کنوانسیون حقوق کودک و معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری  در این کنفرانس گفت: در اسلام حقوق بشر از حقوق کودک آغاز می‌شود و در آموزه‌های دینی ما نه در ابتدای تولد کودکان بلکه پیش از آن نیز نکاتی بیان شده که اهمیت زیادی دارد.

دبیر ملی کنوانسیون حقوق کودک اضافه کرد: در برنامه‌های توسعه و حقوق اسلام و قوانین ما توجه خاصی به حقوق کوکان شده و برنامه های خاصی برای نهاد و دستگاه‌ها در نظر گرفته شده که باید بگوییم این اندیشه های والا به سیاست و برنامه تبدیل شده و در حال اجرای آن هستیم هر چند که ما با چالش هایی هم مواجهیم.

دبیر ملی کنوانسیون حقوق کودک اضافه کرد: حقوق کودکان در تمام جهان جایگاه ویژه ای دارد در جامعه ما نیز گرچه عواطف به کودکان برجسته است، اما اعتقاد داریم این نگاه باید اصلاح شود و نگاه حق مدارانه داشته باشیم و حقوق بنیادین کودکان را باید به رسمت بشناسیم تا بتوانیم آینده روشن‌تری را برای آنها بسازیم.

وی ادامه داد: کودکان حق دارند از زندگی شایسته برخوردار باشند، از جنگ و خونریزی مبرا باشند، در خیابان نباشند و کار نکنند. اینها از مجموع حقهای طبیعی کودکان است که باید آن را به رسمیت بشناسیم.

عباسی بیان کرد: ما می‌بینیم در جامعه آنجا که صحبت از کوکان می شود همه در صحنه حضور دارند. حتی در فاصله یک ساله اکثریت کشورها به کنوانسیون حقوق کودک سازمان ملل پیوسته‌اند.

دبیر ملی کنوانسیون حقوق کودک در پایان اظهار داشت: از  سال ۹۴ زمینه ای را ایجاد کردیم که همه استان ها برای حقوق کودکان وارد کار شوند و سمن‌های بر آمده از متن مردم به نوعی می توانند کارهایی را در این زمینه داشته باشند. با همکاری مسئولان کشور و کشورهای دیگر می‌توانیم آینده روشن تری را برای کودکان کشورمان رقم بزنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز