خبرگزاری کار ایران

شناخت توانمندی و مهارت‌های جوانان از طریق سایت سرباز ماهر

asdasd
کد خبر : ۶۹۳۴۹۲

رئیس اداره سرمایه انسانی ستادکل نیروهای مسلح گفت: مهمترین ویژگی سامانه سرباز ماهر، شناخت توانمندی و مهارت‌های جوانان است.

به گزارش ایلنا، سردار موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی ستادکل نیروهای مسلح در مراسم رونمایی از سامانه سرباز ماهر گفت: در ۲۰۰ کشور دنیا یعنی چیزی حدود ۹۵ درصد، دارای سربازی وظیفه هستند که نیمی از آنها سربازی وظیفه را در زمان صلح متوقف کرده و نیمی دیگر دارای سربازی وظیفه هستند.

رئیس اداره سرمایه انسانی ستادکل نیروهای مسلح بر انجام خدمت سربازی در جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد و افزود: باید برای خدمت سربازی تسهیلاتی را برای سربازان فراهم سازیم تا بتوانیم از ظرفیت سربازان برای مهارت‌آموزی و توانمندی‌شان استفاده کنیم. ابتدایی‌ترین مساله در این راه شناخت توانمندی‌ها و مهارت‌های جوانان است تا بتوانیم با تقویت توانمندی‌شان در حین خدمت بستر مناسبی برای  اشتغال آنها بعد از سربازی فراهم کنیم.

سردار کمالی با بیان اینکه سربازی در جمهوری اسلامی از ۱۸ سالگی شروع و در ۵۱ سالگی خاتمه می‌یابد، ایجاد سامانه سرباز ماهر را یک گام جلوتر از خدمت سربازی عنوان و تصریح کرد: این سامانه برای افراد ذکور ۱۵ سال است تا بتوانیم توانایی،‌تخصص و علاقمندی جوانان را ثبت کنیم و بعدا در حین ورود به خدمت سربازی یعنی ۱۸ سالگی این اطلاعات را رصد کرده و با غربالگری و در حین خدمت وظیفه عمومی بتوانیم آنها را توانمند سازیم.

سردار کمالی ادامه داد: در حین خدمت در نیروهای مسلح تمام تلاش ما این است تا از تخصص و توانمندی جوانان استفاده کرده و همچنین امکانات خود و ۳۰ سازمان و نهاد دیگر را برای تقویت این توانمندی به کار گیریم. ارتباط جوانان پس از اتمام سربازی با نیروهای مسلح قطع نشده بلکه ما بازار کار و اینکه چه کمک‌هایی را می‌توانیم از طریق سامانه‌های ذی‌ربط برای اشتغال جوانان بکار گیریم دنبال خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز