خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور:‌

شاهد عدم توازن عظیمی در مرزها هستیم

asdasd
کد خبر : ۶۹۲۷۱۴

وزیر کشور گفت: شاهد عدم توازن عظیمی در مرزها هستیم که باید همه تلاش کنند تا این عدم توازن به توازن و تعادل تبدیل شود.

به گزارش ایلنا، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه اولین کنفرانس بین المللی امنیت، پیشرفت و توسعه پایدار مناطق مرزی، سرزمینی و کلان شهرها در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حوزه امنیت مناطق مرزی دو موضوع مطرح است؛ یکی امنیت جاری مرزها که با روش‌هایی در حال اعمال شرایط خوبی داریم و  نیروها تلاش خود را انجام می‌دهند.اما موضوع دیگر امنیت پایدار است که بزرگترین فاکتور برای آن پدافند غیرعامل محسوب می‌شود که رویکرد توزیع متوازن امکانات و خدمات در مناطق مرزی را برعهده دارد.

وزیر کشور ادامه داد: متأسفانه در شرایط کنونی شاهد عدم توازن عظیمی در مرزها هستیم که باید همه تلاش کنند تا این عدم توازن به توازن و تعادل تبدیل شود. یعنی فعالیت‌ها، امکانات، خدمات، تسهیلات بانکی و حتی بخشودگی‌های مالیاتی از طریق دولت توزیع شود تا شاهد مسکونی شدن این مناطق و به تبع پایدار شدن امنیت باشیم. به همین منظور دوستان ما در حوزه‌های مختلف با روش‌های علمی دقیق و مطالعات تطبیقی در تلاش هستند تا ضمن تقویت امنیت جاری، امنیت پایدار هم افزایش یابد.

رحمانی فضلی همچنین درپاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره امنیت مرز ایران و پاکستان تصریح کرد: تأمین امنیت وظیفه همه کشورهای همجواری است که با هم مرز مشترک دارند و طبق قوانین بین‌المللی باید نسبت به تأمین امنیت مناطق مرزی خودشان اقدام کنند و به همان نسبت نیز با کشور مقابل برای تأمین امنیت همکاری کنند. متأسفانه در شرق کشور، ما با خلاء امنیتی در کشور مقابل مواجهه هستیم. البته ما شرایط داخلی آن‌ها را می‌دانیم اما نباید مشکلات آنان موجب شود که ما هزینه بدهیم.

وزیر کشور ادامه داد: نهادهای نظامی و  مسئولین وزارت کشور، جلسات مشترکی با طرف پاکستانی داشته‌اند و آنان تعهداتی داده‌اند، اما ما آمادگی کامل داریم که امنیت محدوده مجاور را هم به عهده بگیریم ولی برای این کار باید آن‌ها اجازه عملیات بدهند. در نتیجه بهترین گزینه این است که این کار به شکل مشترک انجام شود یعنی آن‌ها وظیفه خودشان را انجام دهند ما هم وظیفه خودمان را انجام دهیم. البته اگر نیاز به تأمین امنیت در مرزها برای مبارزه با تروریستم و قاچاق باشد ما آمادگی کامل داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز