خبرگزاری کار ایران

بدل‌اندازی و سرقت مسلحانه به بهانه فروش سکه‌های قدیمی

asdasd
کد خبر : ۶۸۹۰۶۳

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اشاره به دستگیری ۲ سارق بدل انداز در محوطه پایانه مسافربری غرب تهران، گفت: این متهمان، پس از اغفال یک شهروند به بهانه فروش سکه‌های قدیمی، اقدام به سرقت دلارهای وی کرده بودند، که با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ، شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش ایلنا، سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی، در توضیح این خبر، گفت: چندی پیش یکی از شهروندان ساکن تهران به نام "علیرضا" با حضور در اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ، اظهار داشت که چندی پیش فردی به بهانه فروش سکه‌های قدیمی از وی سرقت مسلحانه کرده است.

شاکی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در اولین روز مهر ماه امسال، با همسرم از مهمانی به منزل باز می‌گشتم که در میانه راه با مردی آشنا شدم که پس از گفت‌وگوی‌های فراوان از مشکلات بیماری همسرش گله داشت و از این که اهل شمال کشور است و به خاطر بیماری همسرش مجبور شده تمامی اموالش را بفروشد؛ اما در زمین کشاورزی‌اش مقداری سکه پیدا کرده که قدیمی است اما به کسی اعتماد ندارد و می‌ترسد که به کسی اطلاع دهد؛ من که دلم برایش سوخته بود سعی کردم به خاطر تامین هزینه‌های درمان همسرش سکه‌ها را که زیر قیمت می‌فروخت از وی خریداری کنم، اما سارقان با تهدید سلاح گرم دلارهای من را سرقت کرده و از محل متواری شدند.

سرهنگ گودرزی در خصوص تحقیقات انجام شده از سوی کارآگاهان پلیس، گفت: متهم پس از این که با شاکی چند مرحله تماس می‌گیرد، یک روز به همراه فردی دیگر که مدعی بود دامادش است، به خانه شاکی می‌رود و با اظهار این که می‌ترسد سکه‌ها را با خود همراه داشته باشد و به کسی اعتماد ندارد، طمع شاکی را برمی‌انگیزد و به همین ترتیب با او قرار می‌گذارد تا دفعه بعد سکه‌ها را بیاورد اما از شاکی می‌خواهد که پولهایش را به دلار با خود بیاورد چون قصد سفر خارج از کشور دارد تا بتواند همسرش را در کشوری دیگر درمان کند.

به این ترتیب، شاکی اغفال شده و مبلغ ۷۰ هزار دلار تهیه و در تاریخ ۲۲ مهرماه با صاحب سکه‌ها که "عیاض" نام دارد در محوطه پایانه مسافربری غرب تهران قرار می گذارد تا در قبال پرداخت دلارها، سکه‌های قدیمی را از وی تحویل بگیرد که سارقان دلارهای مالباخته را ربوده و متواری شدند.

با تحقیقات انجام شده از سوی کارآگاهان و بررسی های به عمل آمده مشخص شد که سارقان به نام های "عیاض" و "محسن"، پس از سرقت ۷۰ هزار دلار مالباخته به شهرستان‌های شمالی کشور متواری شده‌اند و دائما از یک شهر به شهری دیگر می‌روند و پس از چند روز تغییر محل می‌دهند.

در نهایت پس از ۲ هفته تعقیب و مراقبت‌های شبانه‌روزی و تحقیقات انجام شده این سارقان در یکی از شهرهای شمالی کشور در یک خانه استیجاری شناسایی ، دستگیر و برای تحقیقات به تهران منتقل شدند که در نهایت به جرم خود مبنی بر سرقت از مالباخته اما به شیوه بدل اندازی اعتراف کردند؛ این درحالی است که طبق گفته شاکی سارقان در هنگام سرقت دلارها با تهدید سلاح گرم اقدام به سرقت کردند .

در بررسی کارآگاهان از سوابق متهمان مشخص شد که پیش از این نیز آنها یک بار به همین شیوه و شگرد و به شیوه بدل اندازی در منطقه پاکدشت تهران اقدام به سرقت کردند.

سرهنگ کارآگاه "علی ولیپور گودرزی"، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، در پایان با اظهار این که متهمان در اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ تحت نظر هستند، گفت: شهروندانی که به شیوه بدل اندازی یا کلاهبرداری به شیوه فروش سکه های قدیمی از آنها سرقت یا کلاهبرداری شده می توانند با مراجعه به اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، پیگیر شکایت خود باشند .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز