خبرگزاری کار ایران

فراهانی خبر داد:

گزارش اقدامات کارگزاران هر ۶ ماه منتشر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۸۸۳۵۸

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی در رابطه با منابع غیرنقد شهرداری عنوان کرد: در دستور‌العمل جدید به پیشنهاد کمیته بودجه و نظارت مالی، گزارش اقدامات کارگزاران هر شش ماه از طریق انتشار در سامانه شفافیت در دسترس شهروندان قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایلنا، رییس کمیته بودجه شورا در جریان بررسی دستورالعمل مدیریت منابع غیر نقد در نودو هفتمین جلسه شورا گفت: در شیوه‌نامه سال 1393 بر انعقاد قرارداد کارگزاری با کلیه بانک‌ها و موسسات مالی واعتباری تأکید شده‌ است و کلیه معاونت‌ها، مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به شهرداری تهران از انجام فعالیت کارگزاری در این خصوص منع شده‌اند؛ با این حال سازمان‌هایی با ارتباطات گسترده با شهرداری تهران نظیر صندوق ذخیره کارکنان یا شرکت جهان (وابسته به بانک شهر) فعالیت کارگزاری گسترده‌ای داشته‌اند و در مواردی اشخاص حقیقی نیز به عنوان کارگزار فعالیت‌هایی داشته‌اند.

این عضو شورای شهر تهران بیان کرد: هم‌چنین با وجود آن‌که در شیوه نامه‌ی سال 1393 بر تسویه‌ی غیرنقد با کارگزاران طلبکار از شهرداری تأکید شده است در طول سالیان گذشته مودیان عوارض نقدی خود را به حساب کارگزاران واریز می‌کردند که علاوه بر نقض آشکار ماده 37 آیین نامه مالی شهرداری‌ تهران "مبنی بر واریز کلیه‌ی وجوه درآمدی به حساب درآمدی شهرداری" منابع نقدی به جای مصرف در شهرداری به حساب کارگزاران واریز می‌شده است.

فراهانی گفت: از دیگر مشکلات به وجود آمده در طی سال‌های 1393 و 1396 می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد؛ نامشخص بودن حق‌الزحمه کارگزاران و تفاوت‌های گسترده بین حق‌الزحمه‌های کارگزاران، اجبار طلبکاران شهرداری به تن دادن به منابع غیرنقد کارگزاران نظیر خودرو، ابهام در ارزش املاک واگذار شده، عدم قابلیت ردیابی وجوه دریافتی به کارگزاران، سوءاستفاده از هولوگرام و صدور هولوگرام بدون وجود مطالبات است.

این عضو شورای شهر تهران عنوان کرد: به دلیل اشکالات به وجود آمده، در تاریخ 28/06/1396 شهردار وقت تهران جناب آقای دکتر نجفی با صدور بخشنامه‌‍‌ای ممنوعیت صدور حواله‌های غیر نقد عوارض ساختمانی (هولوگرام) را صادر می‌کنند. با این حال این ممنوعیت تأثیر گسترده‌ای بر روی تحقق منابع غیر نقد بودجه‌ی سال 1397 داشته است؛ به این شکل که از 40.000 میلیارد ریال اعتبار غیرنقد مصوب در بودجه‌ی سال 1397 تنها 193 میلیارد ریال تحقق یافته است.

فراهانی بیان کرد: دستورالعمل پیشنهادی جدید در چهار جلسه کمیته بودجه و نظارت مالی مورد بررسی قرار گرفت و نتایج در  کمیسیون برنامه و بودجه نیز مورد بررسی مجدد قرار گرفت و اکنون در دستور کار شورای اسلامی شهر تهران است.

وی در رابطه با پیشنهاد کمیته بودجه گفت: در دستور العمل جدید به پیشنهاد کمیته بودجه و نظارت مالی برای اطمینان از رعایت الزامات و مقررات حسابرس منتخب شورا موظف به اعلام رعایت این دستورالعمل در واحد مورد رسیدگی شده است و فهرست املاک تهاتر شده و گزارش اقدامات کارگزاران نیز هر شش ماه از طریق انتشار در سامانه شفافیت در دسترس شهروندان قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز