خبرگزاری کار ایران

سخنگوی شورای شهر تهران خبر داد؛

درصورت اجماع اعضای شورا، محسن هاشمی وارد رقابت انتخاباتی شهرداری تهران می‌شود/ ۱۲ آبان، ۵ گزینه نهایی مشخص می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۶۸۶۳۶۷

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به کاندیداتوری محسن هاشمی برای شهرداری تهران گفت: نظر نهایی آقای هاشمی این بود که اگر اعضا به اجماع برای حضور‌ وی در انتخابات برسند، ایشان به این رقابت وارد می‌شود و اگر این اجماع وجود نداشته باشد همچنان به کار خود در قالب رئیس شورا ادامه می‌دهد.

به گزارش ایلنا، علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: طبق برنامه زمان‌بندی که اعلام شده امروز لیست بلندی تهیه شد که هر کدام از اعضای شورا حداکثر ۵ گزینه پیشنهادی خود را مطرح کردند که البته اشتراکات زیادی در بین اسامی مطرح شده  بود و در نهایت ۳۰ اسم مشخص شد.

وی در ادامه افزود:  در مرحله بعدی رای‌گیری مخفی به عمل می‌آید و هرکدام از اعضا به ۵ نفر رای می‌دهند تا در نهایت ۵ نفری که باید به صحن شورا بیایند و برنامه خود را اعلام کنند مشخص شوند.

سخنگوی شورا در ادامه اظهار داشت: بنا است روز شنبه ۱۲ آبان ماه این رای گیری انجام شود و ۵ نفر نهایی مشخص شوند و روز شنبه ۱۹ آبان ماه  این ۵ نفر برنامه اجرایی خود را بر اساس کلیات برنامه ۵ ساله توسعه سوم شهر تهران  به هیات رییسه ارایه خواهند کرد.  فردای آن روز جلسه پر فشار کاری خواهیم داشت و در دو نوبت صبح و بعد از ظهر هر کدام از ۵ گزینه یک ساعت زمان دارند تا برنامه‌های خود را مطرح کنند و اعضا نیز پرسش و پاسخ خود را از کاندیداها به عمل آورند.   

اعطا خاطر نشان ساخت: نکته‌ای که مورد بحث است این است که  شاید این فرایند کوتاه‌تر شود. اگر در فرایند تغییری حاصل شود به اطلاع رسانه‌ها خواهیم رساند.

اعطا در ادامه و در خصوص معیارهای انتخاب کاندیداهای شهرداری افزود: معیار ها همان معیار های ۱۶ گانه قبل است و تغییری نکرده و  این ۳۰ نفر پیشنهادهای اولیه اعضا هستند. طبیعتا از این مرحله در مورد افراد بحث خواهد شد و صرفا پیشنهادهای خام و اولیه مطرح شده و زمانی که بنا است اعضا به افراد رای بدهند در مورد گزینه بحث خواهد شد.

سخنگوی شورا گفت: در میان گزینه‌های پیشنهادی گزینه‌هایی که در انتخاب شهردار قبل هم مطرح بودند حاضر  هستند.

علی اعطا همچنین در خصوص ارایه رزومه از سوی افراد خارج از لیست به اعضای شورا گفت: طی چند روز اخیر تماس‌های متعددی صورت گرفته و  اعضا در دسترس بودند و پیشنهادهایی مطرح شده؛ با این حال هر کدام از اعضا بر اساس معیارها و اولویت‌هایی که داشتند پیشنهادهای خود را مطرح کردند و  این‌طور نبود که راه‌های ارتباطی برای پیشنهادها مسدود باشد. 

درصورت اجماع اعضا، محسن هاشمی وارد رقابت انتخاباتی شهردار تهران می‌شود

سخنگوی شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی درخصوص انصراف برخی از افراد از کاندیداتوری برای تصدی پست شهردار تهران گفت: تاکنون اعلام انصرافی به شورا نیامده است اما این طبیعی است که در مدت در نظر گرفته شده بین مرحله تهیه لیست بلند تا روز رای‌گیری برای انتخاب پنج نفر کاندیدای نهایی که در روز ۱۲ آبان ماه خواهد بود، اعضای شورا بررسی‌های تکمیلی در خصوص کاندیداها انجام داده و با آنها گفت وگو کنند و افرادی که تمایل ندارند نیز اعلام انصراف کنند.

اعطا تصریح کرد: فاصله در نظر گرفته شده به علت کامل شدن بررسی‌ها و دریافت تمایل واقعی افراد برای کاندیداتوری است.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص حضور بازنشستگان در این لیست اظهار داشت: تا جایی که ما مطلع هستیم این افراد هیچ کدام مصداق بازنشستگی را ندارند و به دلایلی در قالب استثنائات این قانون قرار می‌گیرند؛ با این وجود با قطعیت نمی‌توان بازنشسته نبودن آنها را در همین زمان اعلام کرد اما در زمانی که بررسی‌ها تکمیل شود این موضوع نیز مورد توجه قرار می‌گیرد تا در لیست ۵ نفره از این بابت مشکلی وجود نداشته باشد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص کوتاه شدن زمان رسیدگی به انتخاب شهردار گفت: این موضوع نیز مطرح شد اما با توجه به اینکه همین موضوع در روز گذشته مطرح شده و تصمیم گیری‌هایی نیز در خصوص آن انجام شده بود قرار شد که این مبحث دیگر مطرح نشود.

سخنگوی شورای شهر تهران در پاسخ به سوال دیگری در خصوص ضرورت به کارگیری سرپرست برای شهرداری تهران گفت: با توجه به فاصله‌ای که بین انتخاب شهردار توسط شورای شهر و صدور حکم توسط وزارت کشور وجود دارد قانون ضرورت به کارگیری سرپرست را در نظر گرفته است؛ چراکه نمی‌توان پستی را بدون سرپرست در نظر گرفت.

اعطا اظهار داشت: البته شورای شهر تهران زمان‌بندی خود را برای انتخاب شهردار دارد اما نمی‌توان در خصوص طی روال اداری صدور حکم شهردار توسط وزارت کشور اظهار نظر کرد از این روی در زمان انتخاب شهردار نسبت به انتخاب سرپرست نیز تصمیم گیری می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص حضور برخی افراد که اکنون وزیر هستند و یا پست معاون رئیس جمهور را دارند و میزان تمایل آنان به حضور در این جایگاه گفت: این لیست مجموع پیشنهادات اعضای شورای شهر تهران بوده است و قاعدتا پیش از اعلام این اسامی‌گفت و گوهای اولیه نیز در این خصوص انجام شده و تخمین اولیه این است که این افراد نیز تمایل برای تصدی این پست را دارند.

سخنگوی شورای شهر تهران در خصوص حضور محسن‌ هاشمی‌ رفسنجانی در مقام کاندیداتوری شهردار تهران گفت: امروز این بحث نیز مطرح شد و نظر نهایی وی این بود که اگر اعضا به اجماع برای حضور‌هاشمی‌ رفسنجانی در انتخابات برسند، رئیس فعلی شورای شهر تهران به این رقابت وارد می‌شوند و اگر این اجماع وجود نداشته باشد همچنان به کار خود در قالب رئیس شورا ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز