خبرگزاری کار ایران

معاون اجرایی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران :

۱۲۰ هزار پارک حاشیه‌ای هوشمند می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۸۴۷۰۴

معاون اجرایی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از برنامه این سازمان برای مدیریت هوشمند پارک‌های حاشیه‌ای خبر داد و تاکید کرد: ۱۲۰ هزار پارک حاشیه‌ای به صورت هوشمند مدیریت می‌شود.

به گزارش ایلنا، کامران اخباری با اشاره به وضعیت پارک حاشیه‌‌ای تهران گفت: پارک حاشیه‌ای در گذشته به صورت سنتی و توسط پارکبان‌ها در تهران کنترل می شد که حرکت به سمت هوشمندسازی و مکانیزه‌کردن پارک حاشیه‌‌‌ای در دستورکار شهرداری قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی روش‌های نوین شهرهای بزرگ دنیا در زمینه پارک حاشیه‌‌ای که شرایط مشابه تهران را داشتند، کنترل پارک حاشیه‌‌‌ای با استفاده از پارکومترها کلید خورد. پارکومترها هشت فضای پارک را کنترل می‌کنند و هزینه پرداختی آنها از طریق کارت بلیت‌‌‌های اتوبوس و مترو امکانپذیر است. در حال حاضر نیز ۱۵ هزار فضای پارک به وسیله پارکومترها کنترل می شود.

معاون اجرایی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به تعرفه پارک حاشیه‌‌ای اظهار داشت: هزینه پارک در نیم ساعت اول رایگان است و ساعات بعدی طبق تعرفه مصوب شورای اسلامی شهر تهران محاسبه می‌شود.

اخباری ادامه داد: طرح هوشمندسازی پارک حاشیه‌‌‌‌ای توسط سازمان حمل و نقل ترافیک در منطقه دو آغاز شده است که طبق ضوابط و مقررات، انتخاب پیمانکار ذیصلاح انجام و پس از طی مراحل مشخص، در چند هفته آینده ابلاغ خواهد شد. طبق برنامه‌‌‌‌‌ریزی‌های صورت گرفته، ۱۵ هزار فضای پارک با سیستم هوشمند در این منطقه کنترل خواهد شد.

وی در مورد چگونگی کارکرد هوشمندسازی پارک حاشیه خودروها در منطقه دو تصریح کرد: شهروندان برای استفاده از پارک حاشیه‌‌‌‌‌ای در این منطقه می‌‌توانند با مراجعه به سایت "تهران من" کد ملی، پلاک خودرو و شماره موبایل خود را در سامانه ثبت کرده و کیف پول خود را شارژ کنند. براین اساس توقف در نیم ساعت اول رایگان و پس از آن هزینه ساعات بعدی مطابق مصوبه شورای اسلامی شهر از حساب شهروندی مالک، کسر و اطلاعات پرداختی نیز به شماره همراه وی پیامک می‌‌شود.

به گفته معاون اجرایی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، پیش‌بینی می‌‌‌شود طرح پایلوت هوشمندسازی پارک حاشیه‌‌ای در منطقه دو، در مدت سه ماه اجرایی و همزمان اصلاحات مورد نیازروی آن انجام می‌‌‌‌شود. پس از اجرای پایلوت و بررسی کارشناسی، طرح برای اجرای سراسری در کل تهران آماده شده و ۱۲۰ هزار فضای پارک حاشیه‌‌ای به صورت هوشمند که اکثر محورهای اصلی تهران پوشش می‌دهد، مدیریت می‌‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز