خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت به ایلنا خبر داد:

اعلام داروهای ممنوعه در سفر اربعین/ مراجعه روزانه ۸۰۰ زائر به درمانگاه‌های مستقر در عراق

asdasd
کد خبر : ۶۸۳۴۰۵

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر با بیان اینکه مراجعه زائران به درمانگاه‌های جمعیت هلال احمر در کشور عراق نسبت به سال گذشته کمتر شده است، گفت: روزانه حدود ۸۰۰ نفر به درمانگاه‌های مستقر در عراق به دلیل کوفتگی و گرفتگی عضلات مراجعه کرده‌اند.

سید علی مرعشی (رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره احتمال شیوع بیماری‌های واگیردار در عراق گفت: در تجمعات انبوه همیشه احتمال شیوع این نوع بیماری‌ها وجود دارد و در حال حاضر نیز احتمال می‌دهیم، اسهال و استفراغ به صورت اپیدمی بین افراد گسترش پیدا کند، از آنجایی که مواردی در سال‌‌های گذشته نیز وجود داشته است، در خصوص شیوع بیماری‌هایی مانند وبا، شبه وبا، اسهال و استفراغ هشدار می‌دهیم.

وی ادامه داد: همیشه توصیه‌های بهداشتی را در خصوص مواد غذایی به زائران داریم به ویژه در خصوص مواد غذایی که بین راه پخت می‌شود و توصیه می‌کنیم مواد غذایی را به صورت تازه و گرم استفاده کنند. همچنین از خوردن سبزیجات و کاهو هم خودداری کنند و مواد غذایی هر وعده را در همان وعده استفاده کرده و برای وعده غذایی بعد نگهداری نکنند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر با اشاره به اقدامات این مرکز در اربعین امسال توضیح داد: حدود ۲۰۰ تن دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی از ده روز گذشته به عراق منتقل شده است. همچنین ۳۰ دستگاه آمبولانس هفته گذشته به عراق اعزام شد و ۷ دستگاه اتوبوس آمبولانس و حدود ۴۰ تیم درمانگاهی در نقاط مختلف زیارتی از جمله کاظمین، نجف کربلا بین راه نجف کربلا و سامرا مستقر هستند.

مرعشی ادامه داد: همچنین حدود ۲ هزار نفر نیروی درمانی شامل پزشک، پرستار، کارشناسان مبارزه با بیماری‌ها، کارشناسان بهداشت محیط از وزارت بهداشت اعزام شدند و تیم متخصصان ما نیز در بیمارستان الحسین کربلا و همینطور بیمارستان فرات در نجف مستقر هستند.

وی در خصوص مراجعه زائران به این مراکز درمانی در کشور عراق خاطرنشان کرد: تا به امروز مراجعان نسبت به سال قبل کمتر شده و تقریبا در درمانگاه ملاک در کربلا تعداد مراجعه زائران حدود ۷۰۰ الی ۸۰۰ نفر در شبانه‌روز است و در دیگر درمانگاه‌های جمعیت هلال‌احمر تعداد مراجعه زائران نسبت به سال‌های قبل بسیار کمتر است و خوشبختانه تاکنون نیز بیماری واگیرداری شیوع پیدا نکرده و بیشتر مراجعات به دلیل کوفتگی عضلانی و مشکلات مفاصل به دلیل راهپیمایی مراجعه کرده‌اند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر در خصوص داروهایی که زائران می‌توانند همراه خود داشته باشند نیز توضیح داد:  زائران می‌توانند همه داروهای تخصصی را به همراه داشته باشند، بغیر از داروهایی که مخدر محسوب می‌شود از جمله ترکیبات مرفین، متادون و کدئین که ورود آنها به عراق ممنوع است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز