خبرگزاری کار ایران

احمدیان:

داروهای سرطان خاصیت کنترلی پیدا کرده‌اند

asdasd
کد خبر : ۶۸۳۱۲۴

مدیرعامل موسسه خیریه محک گفت: ۲۲ درصد کودکان سرطانی تحت حمایت این موسسه ما در طی سال‌های اخیر بهبود پیدا کردند و متاسفانه ۲۰ درصدشان فوت کردند و ۵۸ درصد آنها در حال حاضر تحت درمان هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آراسب احمدیان امروز در نشست خبری اظهار داشت: موسسه محک توسط کارکنان و داوطلبان اداره می‌شود و در طول سال‌های فعالیت حدود 30 هزار و 300 پرونده در سراسر ایران باز کرده است.

وی افزود: تاکنون 6100 کودک تحت پوشش محک درمان شدند، از اولین لحظه‌ای که کودک وارد محک می‌شود، تحت حمایت قرار می‌گیرد. محک تنها بیمارستان متمرکز در خاورمیانه است که توسط خیرین اداره می‌شود.

او اضافه کرد: سه هزار بیمار در بیمارستان محک تحت درمان هستند و خدماتی که به آنها ارائه می‌شود رایگان است.

آراسب احمدیان خاطرنشان کرد: کسب مقام اول در استانداردهای درمان توسط محک به راحتی به دست نیامده است. در سال بیست و هفتم فعالیت‌های محک قرار داریم و در این 27 سال محک توسط کارکنان و داوطلبان اداره می‌شود.

وی افزود: محک در 39 بیمارستان و در 10 استان مددکار داوطلب دارد. بیمارستان محک در سال 1386 مجوز گرفت. سه هزار بیمار در محک تحت درمان هستند. محک امسال درخواست خود را برای تشکیل مرکز تحقیقات به طور رسمی به وزارت بهداشت داده است. پروانه فعالیت مرکز تحقیقات در حال صدور است و تا پایان امسال افتتاح می‌شود.

احمدیان یادآور شد: 22 درصد کودکان ما در طی این سال‌ها بهبود پیدا کردند متاسفانه 20 درصد کودکان فوت کردند و 58 درصد آنها در حال حاضر تحت درمان هستند. علم پزشکی در ایران به حدی پیشرفت کرده که داروها خاصیت کنترلی پیدا کرده‌اند.

وی در خصوص هزینه‌های موسسه گفت: موسسه محک 34 درصد هزینه‌های خود را در بخش حمایتی و در 39 بیمارستان و 35 درصد هزینه‌های خود را در بیمارستان‌های فوق تخصصی هزینه می‌کند. بیمارستان محک با ظرفیت 100 تخت در مقابل 500 تخت سرطان اطفال در ایران، 20 درصد حجم درمان کودکان در ایران را بر عهده دارد. در حال حاضر پنج درصد هزینه‌ها در حوزه تحقیقات مصرف می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز