خبرگزاری کار ایران

افزایش ۴۴ درصدی کشفیات مواد مخدر

asdasd
کد خبر : ۶۸۲۷۳۱

مدیر اداری مالی و امور مجلس ستاد مبارزه با مبارزه با مواد مخدر از افزایش ۴۴ درصدی کشفیات مواد مخدر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ سید نجیب حسینی در مراسم تودیع و معارفه دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اقدامات صورت گرفته در طول پنج ساله گذشته در ستاد مبارزه مواد مخدر گفت: تحولات بنیادینی در این مدت صورت گرفته است. اولین اقدام تمرکز بر اجرای سیاست‌های 11 گانه که مقام معظم رهبری در سیاستهای کلی ابلاغ کرده بودند و در این راستا 20 جلسه شورای مشورتی تشکیل و کمیته تخصصی شکل گرفت و امروز نتیجه خوب آن را می بینیم.

مدیر اداری مالی و امور مجلس ستاد مبارزه با مبارزه با مواد مخدر با تاکید بر اینکه سیاستهای کلی مقام معظم رهبری جامع و کامل بود، خاطرنشان کرد: وزیر کشور در زمینه مبارزه با مواد مخدر معتقد بود مبارزه امنیتی و انتظامی نیست اگرچه مبارزه انتظامی و امنیتی لازمه کار است اما با تغییر نگرش در این 5 ساله کشفیات مواد مخدر 44 درصد رشد داشته است. همچنین از ظرفیت های مردمی به کار گرفته شد، چرا که 98 درصد جامعه سالم است و می‌توانیم با اطلاع رسانی خوب از این توانمندی‌ها استفاده کنیم.

حسینی با بیان اینکه در این 5 ساله از ظرفیت های سازمانهای مردم نهاد بیش از پیش استفاده شد، خاطرنشان کرد: در طی این پنج سال هزار سازمان مردم نهاد اضافه شد همچنین تا قبل از این پنج سال در بخش جمع‌آوری معتادان در سطح کشور 17 هزار ظرفیت در کشور وجود داشت اما امروز به 81 هزار ظرفیت در کل کشور رسیده که بخشی از آن توسط سازمانهای مردم نهاد بوده است. امروز سازمانهای مردم نهاد در تهران متولی درمان مشاوره و ... 6 هزار معتاد متجاهر هستند.

وی گفت:  در گذشته دستگاهها دبیرخانه ستاد را به عنوان یک بنگاه اقتصادی می دانستند اگر اعتبار بود دستگاههای اجرایی کار می کردند اما امروز تمام دستگاهها خود برای مبارزه با مواد مخدر اعتبار اختصاص می دهند و در کنار بودجه ستاد که3 هزار میلیارد ریال است 3 هزار میلیارد ریال دستگاههای اجرایی اعتبار گذاشتند به طور مثال وزارت آموزش و پرورش 400 میلیارد ریال اعتبار گذاشته است و سهم هر دستگاه در طول برنامه ششم مشخص شده است. همچنین در این پنج ساله استفاده صدرصدی از ظرفیت استانداران و فرماندران شده است ما تا پیش از این دوره شاهد همکاری و همراهی استانداران نبودیم. افزایش سطح همکاری با دستگاه قضایی بویژه ایجاد حساسیت لازم در بین سران قوا و هیات دولت از دیگر اقدامات این دوره بوده است.

مدیر اداری مالی و امور مجلس ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: تبلور این اقدامات و تغییر نگرش و رویکرد جدید را می توان در برگزاری جلسات کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در محضر مقام معظم رهبری دید. قریب 6 جلسه با حضور ایشان برگزار شد که نتیجه اطلاعات دقیق و ارائه تصویر واقعی از جامعه بود.

وی با اشاره به افزایش کشفیات مواد مخدر گفت: تمرکز بر اجرای اقدامات اطلاعاتی بویژه در مناطق حاشیه ای شرق کشور باعث شد سرانه کشف از 191 کیلوگرم در سال 91 به 396 کیلو گرم در امروز رسیده است. تغییر بخشی از جغرافیای ورود از شرق به جنوب امروز به دلیل اشراف اطلاعاتی مسیر ورود نیز از دیگر اتفاقاتی است که در این سالها اتفاق افتاده است. همچنین کشفیات پیش سازها و روان گردان ها افزایش داشته و اصلاح الگوی مصرف و کاهش تغییر الگوی مصرف از مواد پرخطر به مواد کم خطر از دیگر اقدامات بوده است که با کاهش مصرف شیشه رتبه مصرف شیشه در کشور کاهش پیدا کرد.همچنین 100 باند شیشه توسط پلیس و نیروهای امنیتی منهدم شده است.

وی به دیگر اقدامات این ستاد در این مدت اشاره کرد و گفت: طرح توانمندی سازی دانش آموزان از دیگر اقدامات ستاد در این پنج سال است و تا پایان سال تمام دبیرستانها تحت پوشش قرار می گیرند.کارگاههای بیش از 50 نفر در طرح پیشگیری قرار گرفتند و برای اولین بار 240 کانون دانشجویی و سلامت روان در دانشگاهها شکل گرفت. همچنین تربیت نیروی متخصص در عرصه پیشگیری و تجهیز 2300 خانه ورزش در مناطق محروم کشور از دیگر اقدامات این ستاد در این پنج سال است.

او ادامه داد: برگزاری نمایشگاههای دائمی صیانت و حمایت اجتماعی از بهبود یافتگان از اقدامات دیگر ستاد مبارزه با مواد مخدر است بطوریکه حدود 8 هزار نفر از بهبود یافتگان توسط کارفرمایان توانمند سازی شدند. همچنین اصلاح و بازنگری قوانین که ده سال متوقف شده بود در این مدت انجام شد و در پایان سال گذشته پیش نویس اصلاح قانون آماده شد که در ضربه زدن به باندهای قاچاق موثرتر خواهد شد.

وی با اشاره به شفاف سازی صورت گرفته در پنج سال اخیر در ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: شفاف سازی و نظام‌مندی قراردادها باعث شد تا یک متر املاک مصادره ای در اختیار مدیر کارمند و مجموعه مدیران قرار نگیرد. همچنین شورای پژوهشی تشکبل و 266 پژوهش نیز انجام شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز