خبرگزاری کار ایران

محسن هاشمی تاکید کرد:

لزوم حرکت سرمایه‌گذاری‌ها به سمت حمل و نقل عمومی/25 هزار میلیارد تومان نیاز اعتباری خط شش و هفت مترو جهت تکمیل

asdasd
کد خبر : ۶۸۲۵۷۱

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه پروژه‌های خودرو محور شهری به دلیل افزایش روزافزون خودروها و ثبات قیمت سوخت در طولانی مدت اثر ندارد، گفت: لازم است سرمایه‌گذاری‌ها به سمت حوزه‌های حمل و نقل عمومی حرکت کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی در مراسم افتتاحیه نیمه شمالی بزرگراه شهید صیاد شیرازی و تقاطع‌های چهارگانه مسیر حد فاصل تقاطع بزرگراه شهید بابایی تا تقاطع بلوار ارتش در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پروژه‌ها در سطح تهران چند نوع هستند گفت: برخی پروژه‌ها مربوط به ساختمان‌ها هستند؛ همچنمین پروژه‌هایی داریم که به آب و فاضلاب و آب‌های سطحی مربوط می‌شود. به علاوه پروژه‌هایی داریم که در حوزه حمل و نقل عمومی شهر هستند و متروها از مصادیق این پروژه‌ها هستند.

محسن هاشمی با اشاره به پروژه‌های خودرومحور بیان کرد: ارزش مجموع پروژه‌های شهرداری که شروع شده است هشت هزار تا 12 میلیارد تومان برآورد می‌شود. البته ارزش اعتباری متروها در این آمار لحاظ نشده است.

وی با اشاره به پیشرفت بالای 50 درصدی پروژه‌های خودرومحور گفت: پروژه‌های مربوط به پل و رمپ از 20 تا 90 درصد پیشرفت داشتند که میانگین آن هم بالای 50 درصد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پروژه‌های خودمحور به دلیل افزایش روزافزون خودروها و ثبات قیمت سوخت در طولانی‌مدت اثر ندارد، گفت: لازم است سرمایه‌گذاری‌ها به سمت حمل  ونقل عمومی حرکت کند و مثلا به خط شش و هفت مترو اختصاص یابد. تعداد سفر در حمل و نقل عمومی باید افزایش یابد ما در حال حاضر بیش از 200 کیلومتر خط مترو داریم اما از آنجا که این خطوط تجهیز نشدند تعداد سفرها پایین است لازم است سفر روزانه در مترو به شش تا هفت میلیون عدد برسد.

هاشمی با اشاره به اینکه باید هر دو دقیقه یک قطار اعزام شود اظهار داشت: اگر هر کدام از خطوط مترو با ظرفیت کامل کار کنند باید روزانه یک میلیون سفر داشته باشند هنوز خط یک، دو و پنج با نصف ظرفیت کار می‌کنند و خطوط دیگر نیز با یک چهارم ظرفیت در حال فعالیت هستند. خط شش و هفت مترو هم کار نمی‌کند که برای تکمیل آنها به 25 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: در خط یک مترو اکنون هر چهار دقیقه یک بار قطار اعزام می‌شود و در زمان‌های پیک بعضا زمان اعزام به سه دقیقه می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه انتهای پروژه نیمه شمالی صیاد شیرازی کاملا ساخته شده است، گفت: فقط رمپ کناری این بزرگراه به دلیل مشکل استهلاکی هنوز ساخته نشده است همچنین در انتهای بلوار ارتش دو دور برگردان داریم که هنوز تکمیل نیستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز