خبرگزاری کار ایران

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران:

تقویت پیش دبستانی‌ها باید جزو برنامه‌های کلان باشد

asdasd
کد خبر : ۶۸۲۴۸۵

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: متاسفانه در کشورهای در حال توسعه به تربیت پیش از دبستان کمتر توجه می‌شود و این آسیب زننده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیین بزرگداشت هفته پیوند اولیا و مربیان با حضور سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش، شهیندخت مولاوردی؛ دستیار ویژه رئیس‌جمهور ایران در امور حقوق شهروندی و عباسعلی باقری؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران و شوراهای انجمن اولیا و مربیان مدارس صبح امروز در دبیرستان دخترانه دکتر ایوب آزاد حسینی برگزار شد.

عباسعلی باقری، مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در ابتدای برنامه بیان کرد: زیربنای توسعه هر جامعه و کشوری تعلیم و تربیت آن کشور است. مسلما متولی اصلی تعلیم و تربیت خانواده و والدین هستند و حتی در تعلیم و تربییت رسمی که وظیفه آموزش و پرورش  است بدون کمک خانواده ها نمی توان کاری کرد.

وی ادامه داد: تعلیم و تربیت اصلی و مادام العمر وظیفه خانواده است و تعلیم و تربیت رسمی بخشی از تربیت یک نفر در طول عمرش است. 2500 روز اول زندگی هر فرد مهمترین و ارزشمندترین دوران زندگی اوست چون شخصیت فرد و تربیت اصلی فرد در این هفت سال اول زندگی شکل می‌گیرد و بیشترین تاثیرپذیری در این دوره است البته بعد از آن هم تاثیر وجود دارد ولی اثرگذاری و کیفیت آن به اندازه 2500 روز اول را نخواهد بود.

باقری عنوان کرد: متاسفانه در کشورهای در حال توسعه به تربیت پیش از دبستان کمتر توجه می شود و این آسیب زننده است. در پیش از دبستان وقت کودک ما عمدتا در اختیار خانواده است و نقش اصلی تربیت را پدر و مادر ایفا می‌کنند اما بعد از آن باید مهارتهای کودک را تقویت کنیم و محتوایی که در مهدها و پیش دبستانی ها است جزو برنامه های کلان ما باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در پایان اظهار داشت: اگر بخواهیم جامعه توسعه یافته ای داشته باشیم، باید خانواده توسعه یافته ای نیز داشته باشیم و بعد از آن باید مهدها، پیش دبستانی ها و دبستان های توسعه یافته داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز