خبرگزاری کار ایران

افشانی در جمع خبرنگاران:

این حجم از هجمه به من، برای چنگ انداختن به اموال مردم است

asdasd
کد خبر : ۶۸۲۴۵۰

شهردار تهران در بازدید از ادامه شمالی بزرگراه شهید صیاد شیرازی و تقاطع های چهارگانه مسیر حد فاصل تقاطع بزرگراه شهید بابایی گفت: این پروژه ۲.۵ کیلومتر است و ۵۵ میلیارد تومان اعتبار آن است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شهردار تهران در بازدید از ادامه شمالی بزرگراه شهید صیاد شیرازی و تقاطع‌های چهارگانه مسیر حد فاصل تقاطع بزرگراه شهید بابایی تا تقاطع بلوار ارتش که صبح امروز به بهره‌برداری رسید، در جمع خبرنگاران گفت: این پروژه حدود ۲/۵ کیلومتر است و ۵۰ میلیارد تومان اعتبار آن است.

محمدعلی افشانی گفت: این پروژه تقریبا دو سال تعطیل بود و پس از اینکه مردادماه از آن بازدید کردیم، تصمیم گرفتیم سرعت آن را به صورت شبانه‌روزی افزایش دهیم تا افتتاح شود.

وی افزود: این پروژه به لحاظ نیمه کاره ماندن سبب مشکلات ترافیکی می‌شد.

شهردار تهران با اشاره به اهمیت خاص پروژه گفت: من در همان بازدید قبلی اعلام کردم که تا مهرماه به پایان می‌رسد. پروژه کلا ۲.۵ کیلومتر بوده و ۵۵ میلیارد تومان اعتبار آن بوده است.

وی ادامه داد: امروز که پروژه افتتاح شد، حتی مساله نور، رمپ‌ها و فضای سبز آن تمام شده است. خوشبختانه تمام جزئیات پروژه به‌طور همزمان به پایان رسید.

افشانی تصریح کرد: ما تصمیم گرفتیم با توجه به محدودیت منابع پروژه‌هایی را که پیشرفت فیزیکی بیشتری دارند و برای مردم مهم ترند زودتر به نتیجه برسانیم.به همین دلیل پس از این پروژه، پروژه شهید بروجردی را افتتاح خواهیم کرد.

وی با اشاره به پروژه‌های صنعت حمل و نقل ریلی کشور گفت: امروز ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای خط ۷ مترو در حساب ماست که حداکثر از هفته آینده پرداخت آن شروع خواهد شد.

افشانی خاطرنشان کرد: باتوجه به تعهدی که کرده‌ایم که تا پایان سال آینده ۵۰ کیلومتر از خطوط مترو و ۲۱ ایستگاه به پایان برسد، سرعت پروژه‌ها به گونه‌ای است که این وعده‌ها هم انجام خواهد شد.

افشانی ادامه داد: بانک مرکزی هم مجوز ۸۰۰ میلیارد تومان دیگر را صادر کرده و به بانک‌های عامل برای اجرای خط ۶ مترو ابلاغ کرده است.

شهردار تهران عنوان کرد: قریب ۴ هزار میلیارد تومان از توقعی که داشتیم محقق شده و به زودی وارد چرخه اجرای پروژه‌های عمرانی و بخش‌های دیگر می‌شود. علاوه بر این کمربند سبز شمال تهران به طول ۲۵ کیلومتر و به عرض حداقل ۵۰ متر در حال انجام است. کل شیارها و گودهای درختان انجام شده و اجرای مخازن شروع شده است. در حال حاضر ۱۲۵۰ هکتار آماده است و از اول آذر کل درختکاری انجام می‌شود. فقط منتظریم هوا سردتر و بارندگی شروع شود. این پروژه برای تلطیف هوای تهران و جلوگیری از اقدام غاصبان تهران که این شهر را کوه به کوه می‌گیرند، بهترین کار است.

افشانی با اشاره به بحث پسماند گفت: تولید نخاله در تهران روزانه ۴۰ هزار تن است. اولین کارخانه تبدیل پسماند ساختمانی به مصالح هفته آینده به ظرفیت ۳۳۰۰ تن افتتاح می شود و دو کارخانه دیگر هم توسط بخش خصوصی افتتاح می‌شود که ظرفیت همه آنها مجموعا ۱۰ هزار تن می‌شود. تا پایان سال یا حداکثر نیمه سال آینده معادل کل نخاله تولیدی شهر ظرفیت تبدیل به مصالح ساختمانی را خواهیم داشت.

وی افزود: برای پسماند خانگی هم تفکیک زباله از مبداء در سه نقطه آغاز شد. امروز بین بخش خصوصی رقابت وجود دارد تا بدون هزینه شهرداری پسماند را تحویل بگیرد. این فقط با اعتمادسازی ایجاد شد.

 شهردار تهران تاکید کرد: هفته آینده یک شرکت کره‌ای برای تولید گاز از پسماند و برای عقد قرارداد به ایران می‌آید و قرار است در این پروژه ۱۴۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری شود. درآمد شهرداری نیز از این محل ۲۰۰ میلیارد تومان در سال است.

افشانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه این روزها برخی فرصت‌طلبان با کمال بی‌اخلاقی چشم به اموال مردم دوخته‌اند، اظهار داشت: من خودم را می‌شناسم و می‌دانم اینهمه هجمه به من برای چنگ‌اندازی به اموال مردم است. هدف این افراد فقط منحرف کردن مسیر ما از خدمت به مردم است. اما مردم می‌دانند چه کسانی برای آنها کار می‌کنند.

وی با بیان اینکه با این پروژه از همه ظرفیت بزرگراه شهید صیاد شیرازی استفاده می‌شود، اظهار کرد: یکی از آثار این پروژه این است که ترافیک بین اتوبان‌های صیاد و امام علی(ع) و بلوار ارتش توزیع شود. اینجا کارکنان سه شیفت کار می‌کردند. به همین دلیل پروژه در موعد مقرر تمام شد.

وی تاکید کرد: این پروژه می‌توانست ۲ تا ۳ سال دیگر هم به طول انجامد ولی به دلیل توزیع درست منابع به این سرعت تمام شد.

شهردار تهران با بیان اینکه ادامه این پروژه و بهره‌برداری از بلوار ارتش به بالا هم در دستورکار ماست، گفت: معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران برنامه زمانبندی ادامه پروژه را به زودی اعلام خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز