خبرگزاری کار ایران

معاون بهداشت وزارت بهداشت خبر داد:

آمادگی ۲۸ دانشگاه علوم پزشکی مرزی برای مراسم پیاده‌روی اربعین

asdasd
کد خبر : ۶۸۰۹۶۰

معاون بهداشت وزارت بهداشت از آمادگی کامل ۲۸ دانشگاه علوم پزشکی مرزی کشور در مراسم پیاده روی اربعین خبر داد و گفت: همچنین 97 آزمایشگاه تخصصی دانشگاه های علوم پزشکی کشور در این مراسم فعال هستند.

به گزارش ایلنا،‌ علیرضا رییسی در خصوص تمهیدات بهداشتی برای مراسم پیاده روی اربعین، گفت: یکی از دستگاه های متولی تامین امنیت سلامت زائرین کربلا وزارت بهداشت است و امسال هم براساس تجربیات سال های گذشته و بررسی مشکلات موجود در سال های گذشته، برنامه ریزی ها از سه ماه گذشته صورت گرفت تا بتوانیم علاوه بر تامین سلامت زائرین، سلامت خانواده آنها و ساکنان شهرهایشان را تامین کنیم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت تعداد آزمایشگاه های فعال برای مراسم اربعین را  ۹۷ آزمایشگاه اعلام کرد و با اشاره به آمادگی کامل میان آزمایشگاه های دانشگاه های علوم پزشکی کشور ، گفت: ۲۸ دانشگاه علوم پزشکی و مرزی کشور به عنوان دانشگاه های معین و خط اول هستند و آموزش های متعددی برای تیم های بهداشتی و درمانی در خصوص روش گرفتن نمونه و ارسال آنها به آزمایشگاه ها و یا آزمایشگاه های تخصصی تر برای برسی بیشتر داده شده است .

رییسی در ادامه با اشاره به هماهنگی بین گروه های هلال احمر، اورژانس کشور و معاونت های بهداشت و درمان و سازمان های مردم نهاد برای تامین امنیت سلامت زائرین اربعین ، گفت: ۴ کارگاه آموزشی در ارتباط با بیماری های غیرواگیر در دانشگاه های علوم پزشکی مرزهای غربی کشور برگزار شده است و چندین جلسه آموزشی با مرکز پزشکی حج سازمان هلال احمر در زمینه بررسی وضعیت تشکیل شده است.

معاون بهداشت افزود: جلسه ویدیو کنفرانس با نماینده وزارت بهداشت عراق در هفته گذشته به منظور بررسی و تبادل نظر مسائل و ملاحظات بهداشتی و همکاری برای تامین سلامت زائرین اربعین، برگزار شد.

رییسی با بیان این که تیم هایی از مراکز بهداشت محیط برای مراسم پیاده روی اربعین اعزام شده اند، گفت: این تیم ها حدود ۳۳ تیم هستند و آموزش های لازم برای حضور در منطقه به عنوان ناظرین بخش بهداشت در مرز را دیده اند و همچنین تیم های بهداشتی  کشورمان در کشور عراق  نیز مستقر هستند.

معاون بهداشت با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با مسئولین، کارشناسان و مدیران پایگاه های بهداشتی مرز غربی کشور، گفت: دانشگاه های علوم پزشکی اهواز، آبادان، کرمانشاه، بهبهان، شوشتر، دزفول و ایلام بعنوان دانشگاه های مرزی کشور و دانشگاه های علوم پزشکی اردبیل، تبریز، ارومیه، خوی، کردستان و  همدان به عنوان دانشگاه های معین و پشتیبان هستند و دانشگاه علوم پزشکی تهران هم در مراسم پیاده روی اربعین همکاری می کند.

رییسی افزود: همچنین، نیروهای بهداشتی و درمانی در فرودگاه امام مستقر هستند تا افرادی که از مرز هوایی به کربلا می روند از نظر بیماری های واگیر و کنترل آن مورد بررسی قرار دهند.

معاون بهداشت در ادامه، با اشاره به ورود زائران افغانستان و پاکستان برای عزیمت به کربلا از مرزهای شرقی کشور و خروج آنها از مرزهای غربی کشور، گفت: برای این دسته از زائران برنامه های ویژه ای به منظور کنترل بیماری های واگیر و جلوگیری از انتشار آنها به کشور داریم و این افراد در طی مسیر مورد ارزیابی های بهداشتی قرار می گیرند.

رییسی در پایان یکی از اقدامات جدید به منظور کنترل بیماری ها در مراسم پیاده روی اربعین را شناسایی زائرانی که بیماری دارند بیان کرد و گفت: مشخصات این افراد در سامانه پرونده الکترونیک سلامت ثبت می شود تا از طریق سامانه، مراقبت های لازم حتی بعد از ورود به کشور و شهر خود صورت گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز