خبرگزاری کار ایران

ضوابط و مقررات معافیت تحصیلی دانش‌آموزی

asdasd
کد خبر : ۶۸۰۶۲۱

معاون مشمولان و امور معافیت‌های سازمان وظیفه عمومی ناجا، ضوابط و مقررات معافیت تحصیلی دانش آموزی را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ رحمان علیدوست در تشریح ضوابط و مقررات معافیت تحصیلی دانش آموزی اظهار داشت: وضعیت تحصیلی دانش آموزان، ابتدای هرسال تحصیلی توسط مدارس بررسی و در صورتی که به سن مشمولیت رسیده (18سال تمام) و واجد شرایط ادامه تحصیل باشند، برای ثبت درخواست معافیت تحصیلی به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی(پلیس +10) ارجاع داده می‌شوند.

وی افزود: معافیت تحصیلی دانش آموزان به صورت سالانه صادر می شود و در صورت واجد شرایط بودن و ادامه تحصیل دانش آموز، باید بلافاصله بعد از اتمام معافیت یک ساله ،مجددا با فرم درخواست معافیت تحصیلی به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) مراجعه تا نسبت به تمدید معافیت  دانش آموزی آنها اقدام شود.

معاون مشمولان و امور معافیت های این سازمان بیان کرد: دانش آموزان باید تحصیلات خود را در سنوات مجاز مقطع متوسطه به صورت حضوری و پیوسته یعنی حداکثر تا 20 سالگی به پایان رسانند، در غیر این صورت مجاز به ادامه تحصیل در دانشگاه نخواهند بود.

سرهنگ علیدوست ادامه داد: طبق تبصره یک ماده 33 قانون خدمت وظیفه عمومی،حداکثر معافیت تحصیلی برای دانش آموزان تا سن بیست سالگی تمام می باشد و مهلت معرفی آنان برای تعیین تکلیف وضعیت خدمتی، یک سال پس ازتاریخ فراغت ،اخراج ،ترک و یا انصراف از تحصیل است.

این مقام ارشد انتظامی گفت :متقاضیان در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر می توانند از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان به نشانی www.vazifeh.police.ir،سامانه تلفن گویا به شماره096480 و یا سامانه به شماره 110206010 از قوانین و مقررات مربوطه مطلع شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز