خبرگزاری کار ایران

ولی الله شجاع‌پوریان مطرح کرد:

باید برای اجتماع بی‌نظیر اربعین میلیاردها ریال هزینه شود/هزینه‌کرد بیش از اعتبار مصوب شورا برای اربعین در سال‌های گذشته

asdasd
کد خبر : ۶۸۰۱۵۲

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به هزینه‌کرد بیش از اعتبار مصوب شورا در اربعین سال‌های گذشته گفت: لازم است شورا در خصوص هزینه‌های لازم نظر دهد تا روی این موضوع نظارت بیشتری شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ولی الله شجاع پوریان با حضور در جلسه نودوسوم شورای شهر تهران اظهار داشت: اربعین  حسینی سرمایه بی‌نظیری است که امام حسین(ع) در اختیار ما گذاشته است. برای این اجتماع بی‌نظیر باید میلیاردها ریال هزینه شود. اربعین فرصت خوبی برای انتقال مضامین فرهنگی و دینی است. البته این مراسم برای برخی بخش‌ها پرهزینه است اما می‌توان از این فرصت استفاده مناسبی کرد. ما هیچ تردیدی نداریم که ورود شهرداری به این مراسم به عنوان یکی از نمادهای دینی ما ورودی بایسته و لازم است.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در ادامه سخنان خود گفت: در مدیریت جدید در راستای اصلاح فرآیندها روی بحث اربعین ساماندهی انجام شده و برای جلوگیری از تداخل و ناموازی‌کاری تقسیم کار صورت گرفته است. در این تقسیم کار بخش برون مرزی اربعین به بخش خدمات شهری شهرداری محول شده است. همچنین مقرر شده ما در رابطه با حوزه فرهنگی در داخل مرزهای عراق مثل سال‌های گذشته حضور نیابیم.

وی با اشاره به مراسمی که در داخل تهران برای اربعین حسینی برگزار می‌شود، بیان کرد: این بخش به سازمان فرهنگی و هنری شهرداری محول شده تا در راستای ساماندهی جمعیتی که در تهران راهپیمایی می‌کنند به مناطق شهرداری کمک کنند. همچنین در خصوص مراسم آیینی که حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی آن را برگزار می‌کند سعی کرده‌ایم اصلاحی صورت بگیرد تا از تکرار برنامه‌های کلیشه‌ای فاصله بگیریم.

شجاع پوریان در خصوص لایحه درخواست مجوز شهرداری برای هزینه در مراسم اربعین گفت: حق شورا است که تغییراتی در این لایحه ایجاد کند. اما در راستای شفافیت، برگشت به لایحه شهرداری کمک کننده است. می‌بایست حداکثر سقف اعتبارات در اربعین روشن باشد ما در سال‌های گذشته از هزینه‌کرد پنج میلیارد تومان به 10 میلیارد تومان رسیدیم اما میلیاردها بیش از سقفی که شورا ا جازه می‌داد هزینه می‌شد نظارتی که در شورای شهر پنجم ایجاد شد سبب شده که ما از سقف 10 میلیارد تومان هم کمتر هزینه کنیم.

وی تاکید کرد: سقف پری که شورای شهر مجوز آن را می‌دهد به نظارت درست کمک می‌کند ضمن اینکه این به آن معنا نیست که شهرداری حتما باید 10 میلیارد تومان هزینه کند. ما به هر حال در حال انجام این هزینه هستیم پس نباید کاری کنیم که افکار عمومی ناراضی باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز