خبرگزاری کار ایران

حیدر تورانی خبر داد:

۱۱۰۰عنوان کتاب جدید طبق برنامه درسی ملی تالیف شده است

asdasd
کد خبر : ۶۷۸۲۴۰

سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با تشریح فعالیت‌ها مبتنی بر سند تحول بنیادین گفت: تفریق موانع را به جای تزریق منابع در دستور کار قرار می‌دهیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حیدر تورانی سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در سیزدهمین همایش تجلیل از مؤلفان و پدیدآورندگان مواد و رسانه‌های آموزشی و تقدیر از برترین‌های جشنواره شهید حججی گفت: امروز بسیار خرسند هستیم که بازتابی در قلمرو آموزش و پرورش کشور به نام سند تحول بنیادین و برنامه درسی ملی و سایر زیرنظام‌ها، اهداف دوره‌های تحصیلی درخشیدن گرفت، سندی که به فرموده مقام معظم رهبری یک سند عالمانه، جامع، منسجم، پیشرو و قابل افتخار است.

وی ادامه داد: امروز مطلوب‌های ما روشن و مأموریت‌های ما معلوم است و باید قدم‌هایی را تا رسیدن به وضعیت مطلوب ترسیم شده برداریم، هرچند تا مطلوب فاصله داریم و وضع موجود ما مطلوب نیست، اما نمی‌توان آن را محبوب هم دانست.

تورانی تصریح کرد: این گردهمایی تجلیل از مولفان و پدیدآورندگان مواد و رسانه‌های آموزشی بوده که بنام شهید مدافع حرم حججی نامگذاری شده است و شاهد یک اتفاق و حرکت بزرگ علمی، پژوهشی و مطالعاتی در حوزه کتاب‌ها و برنامه‌های درسی هستیم.

وی افزود: اگرچه این کتاب‌ها و بسته‌های آموزشی و تربیتی موجود با تراز سند تحول آموزش و پرورش فاصله دارد، لکن جلوه‌های بسیاری از ارزش‌های معنوی و علمی از قبیل نماز، قرآن، اهل‌بیت، فقاهت، ولایت، سلامت و محیط زیست، دفاع مقدس، سبک و آداب زندگی مسئله شناسی و مهارت آموزی را شاهد هستیم و اکنون امید ما به اندیشه‌های پاک و زبان گویای معلمان است.

سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی تصریح کرد: اگرچه معلمان نامهربانی دیده‌اند اما چون خورشید مهر می‌ورزند و از درخشش خویش نمی‌کاهند، بی‌‌منت به فرزندان این آب و خاک مقدس خدمت می‌کنند.

تورانی اظهار کرد: کتاب‌ها و بسته‌های آموزشی و تربیتی تولید شده برآیند تلاش چندین ساله‌ای است که اهتمام و از خود گذشتگی قریب به ۷۰۰ نفر از مولفان و پژوهشگران حوزه تعلیم و تربیت به ویژه سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی را با خود به همراه داشته است.

وی با اشاره به اینکه از سال ۹۲ هرساله دو پایه از پایه‌های تحصیلی در رشته‌های نظری، رشته‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش با مفاد سند تحول بنیادین و برنامه درسی ملی همسو شده و از طریق پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش مورد ارزیابی قرار گرفته و نتایج آن در حد امکان و مقتضیات اعمال شده است.

سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه ۲۰۰ عنوان کتاب در شاخه‌های مختلف پایه دوازدهم و در مجموع ۱۱۰۰ عنوان کتاب به پایان ماراتن خود می‌رسد، گفت: طی این ۶ سال علاوه بر کتاب‌های نونگاشت، تولید چندین کتاب جدیدالعنوان از قبیل مدیریت خانواده و سبک زندگی، سلامت و بهداشت، اخلاق حرفه‌ای، جریان‌شناسی معاصر، تحلیل فرهنگی، تفکر و آداب و سبک زندگی، تفکر و فناوری، تفکر و پژوهش که به کتاب‌های ملت ساز معروفند شاهد بودیم.

تورانی گفت: راه درازی را تا نقطه مطلوب در برنامه درسی دانست و گفت: باید قدر داشته‌هایمان را بدانیم و به آنچه داریم افتخار می‌کنیم. اما خوب می‌دانیم که نداشته‌های ما هم کم نیستند و باید اهتمام بورزیم تا فاصله میان وضعیت موجود و مطلوب کوتاه و کوتاه‌تر باشد.

وی تصریح کرد: همه ما در داخل و خارج از آموزش و پرورش دل در گروه خدمت به نونهالان کشور داریم و به عنوان یک تیم برای حرکت به سوی قله گام برمی‌داریم، البته تنها صعود به قله هدف ما نیست بلکه پرواز را هدف خویش می‌دانیم.

تورانی اظهار کرد: در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی مصمم هستیم تحولی عمیق را در راستای منویات حضرت امام راحل و مقام معظم رهبری و مفاد اسناد تحول بنیادین رقم بزنیم.

وی با تشریح سیاست‌های ۶ گانه برای تحول عمیق در سازمان پژوهش گفت: ماندگاری کتاب‌های درسی یعنی خلق فرصتی برای آماده شدن جهت خرچش از همسویی به انطباق با سند تحول، پایدارسازی کتاب‌های درسی یعنی استفاده بیش از ۲ سال از یک کتاب، انطباق تولیدات سازمان با سند تحول و برنامه درسی ملی، مرزگستری یعنی گشوده شدن درب‌های سازمان به روی کارشناسان، چابک‌سازی یعنی متنوع شدن مطالب و کم حجم شدن داده‌ها و کتاب‌های چندتالیفی و چند رسانه‌ای مورد توجه قرار می‌گیرد.

سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی تصریح کرد: نباید در چرخه کارهای نادرست قرار بگیریم، بلکه باید فرآیند مدیریت و بهینه‌سازی امور را در دستور کار قرار دهیم و احساس مسئولیت فردی و اجتماعی داشته باشیم تا بتوانیم به آسانی بر نداشته‌ها غلبه کرده و آموزش و پرورش را با همین داشته‌ها بهتر و درست‌تر از امروز رهبری و هدایت کنیم.

تورانی اظهار کرد: تفریق موانع را بجای تزریق منابع در دستور کار قرار می‌دهیم و به آنچه می‌گوییم خود اولین شنونده هستیم تا به آن عمل کنیم؛ انتظار نداریم دیگران حرف‌های ما را بشنوند ولی رفتارهای ما را نادیده بگیرند، بنابراین تلاش‌ می‌کنیم تا وجدان سیستم و باطن جامعه را با خود همراه کنیم.

وی با تأکید بر اینکه مثبت اندیشی سرلوحه کارهای ماست، اظهار کرد: مثبت اندیشان اهالی تغییر هستند و امیدواریم شوق تغییر را در خویش زنده نگهداریم و یادمان نمی‌رود که خوب دشمن بهتر است، بنابراین اشتیاق بهتر از امروز بودن را در خویش نهادینه می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز