خبرگزاری کار ایران

بازنشر توصیه‌های پدرانه آیت الله هاشمی در مورد توجه به آینده کودکان

asdasd
کد خبر : ۶۷۷۹۸۴

پایگاه اطلاع رسانی خانه موزه آیت الله هاشمی رفسنجانی، توصیه‌های پدرانه آیت الله هاشمی رفسنجانی در مورد توجه به آینده کودکان را به مناسبت روز جهانی کودک منتشر کرد.

به گزارش ایلنا،  پایگاه اطلاع رسانی خانه موزه آیت الله هاشمی رفسنجانی، توصیه‌های پدرانه آیت الله هاشمی رفسنجانی در مورد توجه به آینده کودکان را به مناسبت روز جهانی کودک منتشر کرد.

متن این توصیه‌ها به شرح ذیل است:

 اگر کودکان و نوجوانان، نشاط نداشته باشند، استعداد آنها به درستی رشد نمی کند.

 

کودکان و نوجوانان، گل‌های سرسبد زندگی هستند که در آینده، شخصیت های علمی، فنی، دینی، سیاسی و اجتماعی کشور خواهند بود.

 تنظیم برنامه های درسی و تربیتی برای کودکان، مهم و برای آینده آنها و کشور، سرنوشت‌ساز است.

 توجه به تربیت کودکان، یک امر زیربنایی فرهنگی برای آینده کشور است.

 بر اساس اصول روانشناسی، اگر کودکان و نوجوانان، نشاط نداشته باشند، استعداد آنها، به درستی رشد نمی کند.

  از دیدن نوباوگان که نجابت، استعداد و آینده خوب از چهره‌هایشان پیداست، توان می گیریم و امیدوار می‌شویم که کارهای بهتری برای آنها انجام دهیم. در گذشته یک مشکل واقعی که اکثر خانواده‌ها در کشور داشتند این بود که استعداد های خیلی از کودکان مستعد، به خاطر مشکلات مالی و یا نبودن مدرسه در روستاها ، زنده به گور می شد. اگر بتوانیم بچه ها را، به سطح تحصیلات مناسب برسانیم، فقر و تبعیض را، مدارا و علاج کرده‌ایم .کسی که به سطح دانش رسید، خودش را اداره می کند و دیر یا زود، وارد میدان شده و تحول، در زندگی اش پیدا می شود چون برای نوجوانان و جوانان، مهمترین  مسئله، تحصیل است. یکی از اساسی ترین خدمت ها به کودکان، کمک به تحصیل آنهاست. البته باید زندگی آنها تامین شود تا به مدارج عالی بالا برسند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز