خبرگزاری کار ایران

رییس پلیس راهور ناجا:

۱۹ درصد کشته‌های تصادفات امسال عابر پیاده و ۲۴ درصد موتورسوار بوده‌اند

asdasd
کد خبر : ۶۷۶۱۴۴

رییس پلیس راهور ناجا گفت: از سال ۸۴ تا پایان مرداد ۹۷ حدود ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در تصادفات رانندگی کشته و مجروح شدند که از این میزان ۲۷۷ هزار نفر جان باخته و مابقی مجروح ومعلول شده‌اند.

به گزارش ایلنا، سردار مهری در حاشیه دومین یادبود قربانیان سوانح ترافیکی افزود: بر اساس آمار پزشکی قانونی در ۵ ماهه امسال روزانه ۴۵.۵ نفر در تصادفات رانندگی کشته و ۹۹۴ نفر مجروح شدند که ۱۹ درصد کشته‌ها عابر پیاده و ۲۴ درصد موتورسوار بوده اند.

وی افزود: همچنین در ۶ ماهه امسال ۶۶ درصد تصادفات رانندگی در ۳۰ کیلومتری شهرها رخ داده است.

سردار مهری مهمترین هدف همایش امروز را کاهش زمینه بروز رفتارهای پرخطر رانندگی دانست و افزود: حساس کردن آحاد جامعه جهت ارتقای ایمنی و اصلاح رفتارهای پرخطر و ایجاد گفتمان مطالبه گری برای حوادث رانندگی از دیگر اهداف این همایش است.

وی گفت: در این همایش تلاش شده است از ظرفیت ورزشکاران، هنرمندان، نخبگان، خانواده قربانیان حوادث رانندگی و خانواده شهدا استفاده شود.

سردار مهری شعار پویش امسال را "برای حمایت از کودکانمان با احتیاط می رانم" و هشتک آنرا #بااحتیاطمی رانم عنوان کرد و گفت: این پویش تا نوروز ۹۸ ادامه می یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز