خبرگزاری کار ایران

سرپرست اورژانس کشور مطرح کرد:

از ابتدای سال ۹۷، ۷هزار نفر در سوانح ترافیکی جان باختند

asdasd
کد خبر : ۶۷۶۰۴۲

سرپرست اورژانس کشور گفت: کودکانی که در حوادث و سوانح ترافیکی جان خود را از دست می‌دهند، شامل رده سنی ۱۵ تا ۱۸ سال هستند که اولین علت مرگ آنها حوادث و سوانح ترافیکی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پیرحسین کولیوند (سرپرست اورژانس کشور) در دومین همایش یادبود قربانیان سوانح ترافیکی کشور با بیان اینکه در حوادث و سوانح رانندگی با دو نوع قربانی مواجه هستیم که به صورت مستقیم و غیرمستقیم با حوادث و سوانح رانندگی مرتبط هستند، گفت: کودکان قربانیانی هستند که به صورت مستقیم و غیرمستقیم با حوادث و سوانح ترافیکی درگیر می‌شوند.

وی گفت: کودکانی که در حوادث و سوانح ترافیکی جان خود را از دست می‌دهند شامل رده سنی ۱۵ تا ۱۸ سال هستند که اولین علت مرگ آنها حوادث و سوانح ترافیکی است. همچنین سومین علت مرگ کودکان بین ۱۰ تا ۱۴ سال و چهارمین علت مرگ کودکان ۵ تا ۹ سال حوادث و سوانح ترافیکی است.

سرپرست اورژانس کشور با بیان اینکه این کودکان قربانیانی هستند که هیچ دخالتی در بروز و ظهور حادثه نداشتند، گفت: دسته دیگری از کودکان قربانی کودکانی هستند که به صورت غیرمستقیم قربانیان حوادث سوانح ترافیکی بوده و در این حوادث و سوانح پدر، مادر یا یکی از اعضای خانواده‌شان را از دست می‌دهند. این قشر مدت‌ها یا تا پایان عمرشان درگیر مشکلات ناشی از سوانح و حوادث ترافیکی بوده و ممکن است در صورت از دست دادن سرپرست خانواده زندگی‌شان دچار نوسانات شود که خود هیچ کدام نقشی در آن نداشتند.

کولیوند با بیان اینکه باید کاهش و پیشگیری از سوانح و حوادث ترافیکی را در دستور کرامان قرارداده تا قربانیان سوانح را کاهش دهیم، گفت: برخی از این قربانیان سوانح مصدومان حوادث هستند که تا پایان عمر ممکن است نتوانند به دلیل معلولیت‌های ناشی از این سوانح کار کنند و تا پایان عمر زندگی‌شان مختل شود.

وی تاکید کرد: پیشگیری، آموزش، فرهنگ‌سازی از موارد مهمی است که باید تلاش کنیم تا به وسیله آن بتوانیم حوادث و سوانح رانندگی را کاهش دهیم چراکه برخی از مصدومان باید سال‌ها درمان خود را ادامه دهند و این درمان جدای از مباحث مالی و اقتصادی‌ای که به خانواده وارد می‌کند از نظر روحی و روانی بر خانواده تاثیرگذار است.

وی با تاکید برا ینکه باید اعمال قانون برای پیشگیری از حوادث جدی‌تر صورت بگیرد، گفت: در بحث درمان، توسعه تجهیزات و سرعت و کیفیت نقش موثری دارد و از ابتدای سال ۹۷ تاکنون ۷هزار نفر را در سوانح و حوادث ترافیکی از دست داده‌ایم و باید همه با هم تلاش کنیم تا بحث پیشگیری فعال‌تر شده و با استفاده از  پیشگیری جلوی بسیاری از سوانح و حوادث را گرفته و به نفع اقتصاد کشور و نجات جان هموطنان کار کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز