خبرگزاری کار ایران

زورگیری به شیوه تصادف ساختگی در بزرگراه آزادگان

asdasd
کد خبر : ۶۷۵۱۹۱

ماموران اداره پنجم پلیس آگاهی 11 نفر از اعضای یک باند که به شیوه تصادف ساختگی در بزرگراه آزادگان اقدام به زورگیری و کلاهبرداری می‌کردند را شناسایی و دستگیر کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در حاشیه چهارمین طرح دستگیری سارقان سطح شهر تهران توسط پلیس آگاهی تهران بزرگ باندی زورگیری که در بزرگراه آزادگان اقدام به ایجاد تصادف ساختگی کرده و از مردم اخاذی می‌کردند، توسط اداره پنجم پلیس آگاهی شناسایی و دستگیر شده بودند.

اعضای این باند همگی از اهالی طایفه‌ای در یکی از شهرهای غرب کشور بودند و در قالب گروه‌های سه الی چهار نفره با طراحی تصادف ساختگی اقدام به کلاهبرداری می‌کردند.

افسر پرونده در خصوص فعالیت این افراد به خبرنگار ایلنا گفت: تاکنون ۱۱ نفر از اعضای این باند دستگیر شده‌اند. این افراد از اعضای طایفه‌ای در غرب کشور هستند که در تهران فعالیت می‌کردند و با استفاده از تصادف ساختگی اقدام به زورگیری می‌کردند.

وی ادامه داد: این روش شیوه ابداعی این طایفه بوده و منحصرا متعلق به آنهاست و متاسفانه به برخی از نوجوانانشان که عضو این باند می‌شدند از ۱۵ سالگی شیوه زورگیری را آموزش می‌دادند.

این کارگاه ادامه داد: یکی از سرشاخه‌های این باند در طول ۶ ماه مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان با استفاده از همین روش بدست آورده بوده است. این افراد سوژه‌هایشان را شناسایی می‌کرده و آنها را در دفتر می‌نوشتند و پس از ارتکاب جرم در این دفتر مشخص می‌کردند که چه کسی در زورگیری از سوژه مورد نظر حضور داشته و چه کسی حضور نداشته است. همچنین با خرید کارت‌های عابر بانک معتادان از قربانیان می‌خواستند تا پول را به شماره حساب مورد نظر واریز کنند.

وی در توضیح عملکرد این باند گفت: اعضای این باند در گروه‌های سه نفره در بزرگراه کمین کرده و در زمان مناسب یکی از آنها اقدام به تصادف ساختگی با یک خودرو کرده و هنگامی که قربانی از خودرو پیاده می‌شد، دو نفر دیگر نیز رسیده و ادعا می‌کردند همراه آن فرد هستند و مانع تماس با پلیس شده و ادعا می‌کردند نیازی به حضور پلیس نبوده و می‌توان به راحتی موضوع را حل کرد قربانی نیز در اغلب موارد قبول کرده و به همراه آنها به عابر بانک می‌رفته و مبلغ درخواستی را به حساب این افراد واریز می‌کرده است.

زورگیری به شیوه تصادف ساختگی در بزرگراه آزادگان

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز