خبرگزاری کار ایران

ابتکار در نشست هم‌اندیشی با جامعه مدنی:

دولت حمایت از نهادهای مدنی را یک ضرورت می‌داند

asdasd
کد خبر : ۶۷۴۹۰۴

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: دولت حمایت از نهادهای مدنی را یک ضرورت می‌داند.

به گزارش ایلنا، معصومه ابتکار امروز در نشست هم‌اندیشی با جامعه مدنی با بیان اینکه دولت دوازدهم و به‌ویژه شخص رئیس جمهور، به‌طور مشخص و صریح به اهمیت نقش و جریان‌سازی سازمان‌های غیردولتی و مردم نهاد اعتقاد دارند، گفت: البته اینکه در دولت‌های یازدهم و دوازدهم تا چه حد این رویکرد جنبه عملیاتی پیدا کرده، مساله دیگری است اما دولت و مسئولان آن از هیچ تلاشی در این زمینه فروگذار نکرده اند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور اظهار داشت: از مشکلات مختلف و متعددی که سر راه تاسیس و فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد وجود دارد، اطلاع داریم اما از سوی دیگر امید و انگیزه‌های معنوی بسیار قوی موجود نزد فعالان سازمان‌های مردم نهاد آن‌قدر زیاد بوده که توانسته تحولات بزرگ و موثری در جامعه ایجاد کند.

ابتکار تصریح کرد: دولت حمایت از نهادهای مدنی را یک ضرورت می‌داند و بر آن تاکید مکرر می‌کند. باید با همکاری یکدیگر مسیر ناهموار فعالیت سمن‌ها در عرصه‌های سیاستگذاری، اجرا و نظارت را طی کنیم. مبانی تشکیل و فعالیت سازمان‌های مردم نهاد بسیار قدرتمند بوده و ریشه در دین و قوانین ما دارند.

وی با توصیه تشکل‌های مردم‌نهاد به ورود تخصصی به مسائل خاطرنشان کرد: ترجیح بر این است که تشکل‌های غیردولتی، متشکل شده و با تشکیل شبکه با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و توان خود را هم‌افزایی کنند تا اثرگذاری آنها ارتقا یابد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به برخی زمینه‌های فعالیت موثر تشکل‌های مردم‌نهاد گفت: پس از آغاز فعالیت دولت‌یازدهم ما شاهد یک رویش مجدد در عرصه فعالیت نهادهای غیردولتی بودیم. این نهادها در یکی- دو سال اخیر فعالیت‌های موثری در زمینه‌های ایجاد اشتغال برای بانوان، توانمندسازی اقتصادی زنان، آموزش مهارت‌های زندگی و زمینه‌های دیگر داشته‌اند.

ابتکار اضافه کرد: دولت و به‌تبع آن معاونت امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور نیز توجه خوبی به زمینه‌های مذکور مثل ایجاد اشتغال برای بانوان و توانمندسازی اقتصادی زنان داشتند و از رهگذر این توجه و هم‌افزایی انجام شده با نهادهای غیردولتی شاهد رشد قابل توجه ایجاد اشتغال برای زنان بوده‌ایم. در حال حاضر طرح ملی گفتگوی خانواده نیز از طرح‌های اصلی در دست اجرای معاونت امور زنان برای ارتقای مهارت‌های ارتباطی در خانواه هاست که نهادهای مردم‌نهاد را به مشارکت در آن دعوت می‌کنیم.

وی با استقبال از پیشنهادات و مسائل مطرح شده در این جلسه از فعالان مدنی حاضر در نشست خواست که پیشنهادات و نظرات‌شان را درباره طرح ملی گفتگوی خانواده گردآوری و جمع‌بندی کرده و به این معاونت ارائه کنند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با اشاره به وضعیت پیش آمده در اثر خروج آمریکا از برجام اظهار داشت: به تصریح گزارش مجامع اقتصادی معتبر جهان، ایران به کشوری در حال توسعه و پیشرفت سریع تبدیل شده بود که می‌توانست در معادلات بین‌المللی حضوری قدرتمندانه و اثرگذار داشته باشد و یکی از دلایل اصلی رویکرد جدید آمریکا در قبال ایران، این بود که جلوی این روند را بگیرد.

ابتکار تصریح کرد: امروز و در میدان مقابله با توطئه‌های اقتصادی و عملیات روانی دشمنان جمهوری اسلامی، نهادهای مدنی می‌توانند نقش بسیار موثری ایفا کنند. این نشست، جلسه بسیار پرانگیزه و امیدآفرینی بود و امیدوارم فعالان مدنی و سازمان‌های مردم‌نهاد با همین رویکرد و با همین انگیزه و امید به عبور موفق کشورمان از مسیر ناهموار پیش رو کمک کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز