خبرگزاری کار ایران

هشدار فرمانده ناجا به اشخاص و گروه‌های مخل نظم و امنیت/پلیس باید به تجهیزات روز و نو مجهز شود

asdasd
کد خبر : ۶۷۴۵۸۶

فرمانده ناجا گفت: بر اساس قانون پلیس در مقابل هر شخص و گروهی با سلایق مختلف که خدشه به امنیت کشور وارد ‌کند، ایستاده و بر اساس قانون و اختیارات با آنها برخورد می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسین اشتری در هفدهمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پلیس، ایمنی و امنیتی ایپاس 2018 با اشاره به افتتاح این نمایشگاه گفت: یکی از نمایشگاه‌های خوب و مفید در منطقه نمایشگاه ایپاس است که با مشارکت مخترعین و مبتکرین داخلی و خارجی بر کیفیت این نمایشگاه اضافه شده است.

وی با تاکید بر اینکه پلیس مسئول امنیت، آرامش و نظم جامعه است، خاطرنشان کرد: امروز نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در خدمت مردم برای حفظ جان، مال و ناموس مردم است. در کشور پهناور جمهوری اسلامی از مرزهای گسترده که بیش از 8750 کیلومتر مرز خشکی و آبی است مرزبانان نیروی انتظامی برای امنیت مرزها حضور د ارند. همچنین در تمام جاده‌ها، روستاها و شهرها، پلیس حضور دارد و توانسته با استفاده از همه ظرفیت‌ها خدمت شایسته‌ای به مردم داشته باشد.

فرمانده ناجا با بیان اینکه امروز افتخار پلیس این است که مورد اعتماد مردم است، گفت: مردم پلیس را ملجا، پناهگاه و تکیه‌گاه محکمی برای خود می‌دانند، از سوی دیگر گروه‌های مخل نظم و امنیت می‌دانند، پلیس با اقتدار با آنها برخورد می‌کند و بر اساس قانون پلیس در مقابل هر شخص و گروهی با سلایق مختلف که خدشه به امنیت کشور وارد ‌کند، ایستاده و بر اساس قانون و اختیارات با آنها برخورد می‌کند.

سردار اشتری با بیان اینکه استفاده از برنامه‌های روز و فناوری‌های نوین در برنامه نیروی انتظامی قرار دارد، تصریح کرد:‌ سیر تحول نیروی انتظامی را می‌توان در نمایشگاه 40 سالگی پلیس دید و مشاهده کرد که پلیس هر سال نسبت به سال قبل پیشرفت‌های بسیاری داشته است و از فناوری‌های روز کمال استفاده را برده است.

وی ادامه داد: معتقدیم جرائم و مجرمین نسبت به سالهای گذشته پیچیده‌تر شده است و بنابراین پلیس باید به تجهیزات روز و نو مجهز شود هر چقدر مجرمان با ابزار پیچیده‌تر اقدام به جرم و جنایت کنند پلیس از آنها جلوتر است و ما باید برای برخورد با این جرائم نوظهور از تجهیزات روز استفاده کنیم. امروزه دیگر نمی توانیم برای برخورد با جرائم از روش‌های سنتی استفاده کرد و باید به روز باشیم. این نمایشگاه نیز نشان دهنده این است که پلیس مجهز به تجهیزات و فناوری روز شده است و سعی دارد که از این تجهیزات استفاده کرده و امنیت کشور را ارتقا دهد.

فرمانده ناجا با بیان اینکه امنیت جمهوری اسلامی ایران امنیتی باثبات و مثال زدنی است، ادامه داد: ما در منطقه پرتلاطمی هستیم که گروه‌های تروریستی در آن حضور دارد و می بینیم کشورهایی که دم از آزادی می‌زنند و شعار مبارزه با تروریسم می‌زنند از گروه‌های تروریستی حمایت می‌کنند. شاهد گفته‌های من کشور عراق و سوریه است که عوامل تروریست با حمایت گروه‌های صهیونیستی و آمریکایی جیره‌خواران کشورهای ستمگر هستند و ناامنی را در منطقه ایجاد کردند اما خوشبختانه با حضور مردم و اقتدار ارتش‌های این دو کشور امنیت برقرار شده است.

سردار اشتری تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در این منطقه پرتلاطم کشور امن و جزیره باثبات است و تحرکات مذبوحانه و کور تروریست‌ها که اخیرا در اهواز نیز شاهد بودیم یک کار خفیف و ناجوانمردانه بود که حتما رزمندگان اسلام کمااینکه انتقام خود را گرفته باز هم با قدرت مشت محکمی بر دهان تروریست‌ها زده و نمی‌گذارند امنیت کشور ما خدشه‌دار شود.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: پلیس در عرصه مختلف کشور از جمله عرصه اجتماعی، اقتصادی و امنیتی با هر تحرکی بخواهد خدشه به امنیت کشور و آرامش مردم وارد کند برخورد می‌کند پلیس جمهوری اسلامی ایران به واسطه شهدایی که تقدیم کرده و به واسطه هدایت‌های فرماندهی معظم کل قوا و فرماندهان و کارکنان خدوم و مجاهدش و همچنین استفاده از تجهیزات روز مقتدر و توانمند است.

وی ادامه داد: امروز تعداد زیادی از کشورهای دوست و همسایه و علاقمند به جمهوری اسلامی ایران پلیس‌هایشان با پلیس جمهوری اسلامی ایران ارتباط داشته و تعداد زیادی از کشورهای جهان با پلیس ایران تبادل تجربیات داشته و تجهیزات منتقل می‌کنیم. همچنین دانشگاه علوم انتظامی با مراکز آموزشی بسیاری از کشورها مرتبط است و در بحث تجهیزات این ظرفیت در نیروی انتظامی وجود دارد و تقویت می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز