خبرگزاری کار ایران

محسن هاشمی:

باید به دنبال متوازن کردن هزینه اداره شهر باشیم

asdasd
کد خبر : ۶۷۴۰۰۷

رئیس شورای شهر تهران در نودمین جلسه شورای شهر تهران گفت: در بررسی برناه سوم شهرداری تهران لازم است متوازن و پایدار بودن بودجه در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رئیس شورای شهر تهران در نودمین جلسه این شورا ضمن گرامیداشت روز آتش‌نشان اظهار داشت: لازم است از تلاش همکارانمان برای تامین تجهیزات قدردانی کنیم. اخیرا 17 خودرو 35 تا 65 متری با بالابری که امکان مبارزه جدی با آتش در طبقات فوقانی برج ها را فراهم می‌کند، خریداری شده است. برای خرید این خودروها با تلاش شهردار تهران تامین اعتبار شد و دیروز رونمایی از 6 دستگاه از این نردبان‌ها را داشتیم.

وی افزود: بررسی لایحه برنامه سوم توسعه شهری در شورای شهر آغاز شده و قرار است در طول دو ماه آینده این برنامه تصویب شده و در اختیار شهرداری قرار گیرد. ما باید درخصوص پایدار بودن و متوازن بودن تامین مالی این برنامه تلاش جدی داشته باشیم تا برنامه قابل اجرا باشد.

هاشمی رفسنجانی با تاکید بر لزوم متوازن بودن این بودجه عنوان کرد متوازن بودن یعنی هزینه اداره شهر را کلا بر روی دوش یک گروه از منابع قرار ندهیم و بین منابع مالی عدم تعادل نداشته باشیم؛ چراکه این عدم تعادل می‌تواند منجر به تعطیلی بخش‌هایی از فعالیت‌های شهری شود.

هاشمی رفسنجانی ادامه داد: علت اینکه امروز با کمبودهای جدی مالی در برخی برنامه‌ها مواجه هستیم نامتوازن بودن بودجه شهرداری است که قرار است با توازن دادن به بودجه و رعایت پایدار بودن منابع این مشکلات را برطرف کنیم. توازن به این معناست که هر هزینه‌ای منابع متجانب با خود را داشته باشد.

وی افزود: بودجه باید به گونه‌ای باشد که به قشر مستضعف فشار نیاید و استفاده کننده‌ها  از برنامه‌های شهری هزینه تصرف و اصراف خود را پرداخت کنند.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه این کار برای اولین بار پس از انقلاب اسلامی صورت می‌گیرد اظهار امیدواری کرد: با تلاش کمیسیون‌های تخصصی شورا، کمیسیون برنامه و بودجه و کمیسیون تلفیق این دو موضوع در برنامه‌های شهرداری نهادینه شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز