خبرگزاری کار ایران

سرپرست دانشگاه آزاد:

دانشجویان محروم می‌توانند برای ثبت‌نام حداقل ۱۰ درصد شهریه را بدهند

asdasd
کد خبر : ۶۷۲۰۹۷

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی درباره تخفیف شهریه به دانشجویان در مناطق محروم گفت: معاون آموزشی ابلاغ کرده که برخلاف گذشته که دانشجو موظف بوده بخش بیشتر شهریه را بدهد حالا می‌توانند، با پرداخت حداقل ۱۰ درصد از شهریه ثبت‌نام خود را انجام دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ محمد مهدی طهرانچی، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه برنامه "دفاع همچنان باقی است" در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی براینکه آیا تخفیف شهریه در مناطق محروم برای دانشجویان اعمال شده است؟ گفت: برای مناطق محروم تخفیف ۵۰ درصدی شهریه اعلام شده است مضاف بر این معاون آموزشی ابلاغ کرده که بر خلاف گذشته که دانشجو موظف بوده بخش بیشتر شهریه را بدهد حالا می‌توانند با پرداخت حداقل ۱۰ درصد از شهریه ثبت‌نام خود را انجام دهند و در طول تر‌م می‌توانند هم از امکانات تقسیط‌ و هم از امکانات بانک‌های صندوق رفاه، ملت و مهر اقتصاد که با آنها قرار داد داریم توسط وام‌های قرض‌الحسنه که جهت پرداخت شهریه در نظر گفته شده کمک بگیرند.

وی ادامه داد: شرایط این تسهیلات از ترم اول برای دانشجویان فراهم خواهد شد، بخشنامه‌اش هم ابلاغ شده که باید در واحد‌ها اجرایی شود. ضمن اینکه برای هر رشته محلی تخفیفاتی اعلام شده مبنی بر اینکه شهریه آن واحد مورد نظر چقدر خواهد بود و این به طور مشخص در سراسر کشور وجود دارد.

طهرانچی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگاران گفت: با توجه به صحبت مقام معظم رهبری همانطور که فرمودند «دانشگاه باید در عرصه بین‌المللی فعالیت کند»، دانشگاه آزاد در زمینه پیشرفت علمی در منطقه به دنبال تأسیس واحدهای دانشگاهی است. تأسیس واحدهای دانشگاهی‌ در کشورهای‌ مختلف‌ در دو حالت اتفاق‌ می‌افتد یکی آن که آنان بیایند‌ و دیگری آن که ما در کشور آنان واحدهایی‌ را افتتاح کنیم.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: به جای آن که به دنبال تأسیس واحدهایی‌ مانند آکسفورد‌ و یا امارات‌ باشیم به دنبال تأسیس واحدهایی‌ هستیم‌ که برای منطقه مورد نیاز است و یکی از این واحدهای‌ دانشگاهی در مناطقی‌ اصلی مانند لبنان و سوریه‌ افتتاح خواهند شد. یکی از واحدهای‌ اصلی ما در لبنان‌ است و در حال تکمیل مراحل‌ ساخت است و در دیداری که دکتر ولایتی‌ با رئیس جمهور سوریه‌ بشاراسد‌ داشتند بحث تأسیس واحد دانشگاه آزاد در لبنان‌ مطرح شد.

او افزود: ما تصمیم داریم که شعب خود را در مناطق مختلف داشته باشیم‌ و در راستای کمک به مردم و بازسازی فرهنگی پس از ویرانی‌های‌ لبنان و سوریه‌ واحدهای دانشگاهی افتتاح می‌شود و حضور در این کشورها‌ در جهت کمک به مردم است. من به زودی جهت انجام برخی کارها به سوریه سفر خواهم کرد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی گفت: یکی از بحث‌های جدی که مدنظر‌ است و تقریباً‌ تمامی کارهای آن انجام گرفته بهره‌مندی از توان تحصیلات تکمیلی برای حل مسائل کشور است. این طرح در مهر ماه  آغاز می‌شود و برنامه‌های علمی در راستای آن گسترش‌ پیدا کرده‌اند و بر مبنای آن انجام رساله‌های تحقیقاتی‌ دکتری و پایان‌نامه‌های ارشد است.

وی درباره سراهای‌ نوآوری اظهار کرد: یکی از موضوعاتی‌ که در نظام پژوهشی و با نظام موضوعات شروع می‌شود، سراهای‌ نوآوری‌ هستند‌ در حال حاضر ۴۰ برنامه علمی تدارک دیده‌ شده است که ۵ برنامه آن کمیته راهبردی‌ خود را به اتمام رسانده است. هر یک از برنامه‌ها و نظام‌ موضوعات سرای اختصاصی خود را دارند و با پایان یافتن هر یک از موضوعات یک سرا هم افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز