خبرگزاری کار ایران

حبیب‌زاده در آیین بازگشایی مدارس:

نظام آموزشی نیازمند تحول جدی است/سرویس مدارس کودکان استثنایی رایگان است

asdasd
کد خبر : ۶۷۱۴۴۲

نایب رییس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر گفت: در کشورهای پیشرفته تحول در بخش‌های نظام آموزشی منجر به پیشرفت آنها شده اما ما هنوز نتوانسته‌ایم در این زمینه اقدام جدی به عمل بیاوریم.

به گزارش ایلنا، افشین حبیب‌زاده صبح امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی در مجتمع آموزشی غیردولتی مهر آیین منطقه یک تهران ضمن تسلیت به خانواده شهدای حادثه تروریستی روز گذشته اهواز، بازگشایی مدارس و آغاز فصل مهر و مهربانی را تبریک گفت.

وی بر اهمیت آموزش به عنوان بستر و مبنای توسعه و پیشرفت کشور تاکید کرد و گفت: فراهم کردن شرایط لازم جهت نیل به آموزش مطلوب از جلمه اهداف و راهبردهای شورای شهر است که این امر در سیاست‌های اجرایی آن مدنظر قرار گرفته است.

نایب رییس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر به برخی از مصوبات اخیر شورا در این ارتباط اشاره کرد و افزود: در سال‌های گذشته خانواده‌های دانش‌آموزان از نحوه سرویس‌دهی سرویس‌های مدارس گله‌مند بودند که طبق بررسی‌های صورت‌گرفته مشخص شد که علت این امر  نظارت غیرکافی بود.

وی با بیان اینکه طبق مصوبه اخیر شورای شهر نظارت دقیق و کافی بر سرویس مدارس بر عهده سازمان تاکسیرانی گذاشته شده است، اظهار کرد:  برای سرویس مدارس حدود ۵۰۰ شرکت پیمانکاری وجود دارد که ۱۵ هزار خودرو را مدیریت می‌کنند. از این رو قرار شد امسال این شرکت‌ها برای فعالیت حتما پروانه لازم را از شهرداری کسب کنند. در مولفه‌های دریافت پروانه، شرایط سخت‌گیرانه‌ای برای ایمنی و فنی خودروها و رانندگان آنها در نظر گرفته شده که نظارت دقیق و کافی آن نیز بر عهده سازمان تاکسیرانی است.

 

رییس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر از امکان نظارت بر سرویس‌ها توسط خود دانش آموزان و اولیای آنها خبر داد و افزود: دانش آموزان و خانواده‌های آنها می‌توانند از طریق سایت سازمان تاکسیرانی یا اپلیکیشنی که برای این منظور تهیه شده موارد تخلف را گزارش کنند. برچسب‌هایی روی سرویس مدارس نصب شده و اولیا می‌توانند کد تصویری را دریافت کنند که در آن اطلاعات راننده و خودرو ذکر شده و اگر راننده غیرمجاز باشد یا خودرو دارای مشکل فنی باشد، می‌توانند موضوع را به مسئولان مدارس گزارش کنند تا مساله در اسرع وقت پیگیری شود.

حبیب‌زاده همچنین رایگان شدن سرویس مدارس کودکان استثنایی را از دیگر مصوبات اخیر شورای شهر در ارتباط با بازگشایی مدارس ذکر کرد و گفت: لازم است از سوی سازمان تاکسیرانی از هم اکنون به فکر سرویس‌های متحدالشکل خصوصا برای مدارس ابتدایی باشیم و امیدواریم با فراهم شدن بستر آن، در سال آینده شاهد فراگیر شدن آن باشیم تا از این طریق ایمنی دانش‌آموزان بیشتر رعایت شود.

این عضو شورا در بخش دیگری از سخنان خود از دانش‌آموزان خواست که تاریخ معاصر ایران را مطالعه کنند و گفت: دانش‌آموزان اکنون در سنی هستند که به زودی بیشتر وارد مشارکت‌های اجتماعی می‌شوند و در آینده نه چندان دور مدیریت کشور را به دست خواهند گرفت. از این‌رو یکی از مولفه‌های تاثیرگذار در مدیریت، مطالعه تاریخ است.

وی با بیان اینکه به عقیده مورخین تاریخ عینا تکرار نخواهد شد اما بزرگترین معلمی است که می‌تواند ما را در تصمیم‌گیری بهتر و پیشرفت کشور کمک کند، اضافه کرد: مسایل و مشکلاتی که چه از بیرون بر ما تحمیل می‌شود و چه در داخل برای ما به وجود می‌آید را می‌توانیم در پیچ و خم‌های تاریخ معاصر ببینیم. هنوز روح و تاثیر برخی از وقایع تاریخی را شاهدیم که می‌توانیم با مطالعه تاریخ، چنان رفتار کنیم تا اثرات نامطلوب آن بر ما کمتر اثر بگذارد.

وی ادامه داد: زمانی که تاریخ را مطالعه می‌کنیم گویی مشکلاتی که اکنون با آن مواجه هستیم در سال‌های دور نیز همین مشکلات وجود داشته است. در طول صد سال اخیر در برخی مقاطع راه درست در پیش گرفته و در برخی مقاطع راه اشتباهی رفته‌ایم. باید از راه‌حل‌هایی که می‌تواند در تصمیم‌گیری‌ها به ما کمک کند استفاده و از رفتن مسیرهای اشتباه خودداری کنیم.

حبیب‌زاده در بخش پایانی سخنان خود بر لزوم تحول در سیستم آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: علی‌رغم تاکید مسئولان مختلف از جمله مقام معظم رهبری، متاسفانه تاکنون شاهد تحول جدی در امر آموزش نبوده‌ایم. این در حالی است که در کشورهای پیشرفته شاهدیم که تحول در بخش‌های نظام آموزشی منجر به پیشرفت آنها شده اما ما هنوز نتوانسته‌ایم در این زمینه اقدام جدی به عمل بیاوریم. تغییر و تحول در نظام آموزشی مطالبه مهم مردم است که دولت‌ها نتوانسته‌اند تاکنون به آن پاسخ مناسب دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز