خبرگزاری کار ایران

تمهیدات ترافیکی و انتظامی پلیس در آستانه بازگشایی مدارس

asdasd
کد خبر : ۶۷۰۴۷۶

سخنگوی ناجا از پیش بینی تمهیدات ویژه ترافیکی و انتظامی نیروی انتظامی در آستانه بازگشایی مدارس خبر داد و گفت: پلیس تمام سعی و تلاش خود را می کند تا در کنار آموزش و پرورش فضای امن و همراه با آرامشی برای دانش آموزان فراهم کند تا دانش آموزان بدون دغدغه به علم آموزی و کسب معرفت بپردازند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار  احمد نوریان در خصوص تمهیدات ترافیکی و انتظامی پلیس در آستانه بازگشایی مدارس، اظهار داشت: همزمانی آغاز سال تحصیلی جدید با حماسه حسینی (ع) و هفته مقدس دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی، فرصت و امکان مغتنمی است تا بیش از پیش نسل آینده را با شور و  شعور حسینی (ع) و حقایق و دستاوردهای دوران حماسه و ایثار جنگ تحمیلی آشنا کنیم.

 وی افزود :  آموزش و پرورش بعد از نهاد خانواده نقش و جایگاه خطیری در نظام تعلیم و تربیت هر کشور دارد زیرا تحقق آینده روشن و چشم انداز موفق ترسیم شده در اسناد بالادستی به طور قطع به عملکرد و تلاش مجموعه این نهاد اعم از مدیران مومن و دانش آموزان در جهت علم اندوزی و تربیت منطبق با ارزش ها و معرفت برگرفته از مهر حسینی و فرهنگ اصیل اسلامی مان بستگی دارد.

 سخنگوی ناجا ادامه داد: امروز دشمنان انسانیت و بشریت با گفتمان جهانی سازی به دنبال کم رنگ کردن آیین و سنن و ارزش های ملی و بومی کشورها و شبیه سازی ملت ها بویژه نسل آتیه کشورها از طریق استیلای فرهنگی، تکنولوژیکی و دانش رسانه ای می باشند و در این مسیر از هیچ ابزاری برای تضعیف نقش خانواده و مدرسه در تعلیم و بویژه تربیت کودکان و نوجوانان فروگذار نیستند.

 سردار نوریان تاکید کرد:  در چنین شرایطی به طور قطع عشق و ارادت پدران، مادران و فرزندان این سرزمین به اهل بیت (علیهم السلام) و به خصوص حضرت ابا عبدالله الحسین (علیه السلام) یک سرمایه عظیم فرهنگی و ملی می باشد که باید قدردان این نعمت بزرگ بوده که حاصل خون هزاران جوان انقلابی به ویژه شهدای دانش آموز در دوران دفاع مقدس و پیروزی انقلاب اسلامی و دیگر عرصه های تاریخی می باشد و ضرورت دارد در فرصت های پیش آمده به تبیین و بازخوانی فرهنگ عاشورایی و جهادی پرداخت.

 این مقام ارشد انتظامی خاطر نشان کرد : ما به آینده فرزندانمان و آینده سازان این مرز و بوم که همین دانش آموزان امروز می باشند خوش بین بوده و امیدواریم که از دل همین مدارس، نونهالان و نوجوانان عزیز با هدایت مربیان گرانقدر و دلسوز مدارج عالی را در رشته های مختلف و مورد نیاز کشور، طی کرده و باعث افتخار و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی باشند.

 سخنگوی ناجا در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد : پلیس خود را مکلف به حمایت وتعامل با آموزش و پرورش برای تأمین آرامش و آسایش معلمان و دانش آموزان و خدمتگزاران نظام تعلیم و تربیت می داند و تمام سعی و تلاش خود را خواهد کرد تا در کنار وزارت آموزش و پرورش فضای امن و همراه با آرامش برای دانش آموزان فراهم کند تا دانش آموزان عزیز،  بدون دغدغه به علم آموزی و کسب معرفت بپردازند. 

سخنگوی ناجا در خصوص تمهیدات به عمل آمده ناجا، به نواختن زنگ انضباط اجتماعی توسط فرماندهی محترم ناجا در مرکز و فرماندهان انتظامی استان ها در یکی از مدارس شهر اشاره کرد و انتشار پیام مهر را سرآغازی برای فصل مشترک توسعه علم و امنیت از سوی ناجا برشمرد.

وی از دیگر اقدامات ناجا در این ایام را برپایی نمایشگاه های آگاه سازی و اجرای برنامه های آموزش حضوری در سطح مدارس عنوان و تشدید اقدامات انتظامی – امنیتی در محدوده مدارس را از جمله فعالیت های امنیت بخش پلیس برای جامعه دانش آموزی کشور خواند.

وی در توصیه به  دانش‌آموزان  مطرح کرد :  همانطور که می دانید بهترین و خیرخواه‌ترین مشاوران شما والدین شما هستند، پس هر وقت دچار مشکل شدید، بلافاصله مسئله را با والدین خود و اولیای مدرسه در میان بگذارید سعی کنید اطلاعات و مشخصات فردی از قیبل نشانی و شماره تلفن منزل را به همراه داشته باشید تا چنانچه حادثه ای پیش آمد در اسرع وقت به شما کمک رسانی شود.

سردار نوریان ادامه داد: دانش آموزان محیط مدرسه را بدون هماهنگی مسئولان ترک نکرده و پس از تعطیل شدن مستقیماً به منزل مراجعه نمایید و به افراد ناشناس اعتماد نکرده و از همراهی آنان و یا از سوار شدن در خودروی آنها خودداری کنید.

 این مقام  انتظامی خطاب به دانش آموزان عنوان کرد:  از معاشرت با افرادی که نمی‌شناسید و یا اختلاف سن آنها با شما زیاد است، بپرهیزید و برای تردد در مسیر مدرسه تا حد ممکن از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید.

 وی در توصیه دیگر به دانش آموزان خاطر نشان کرد: به دعوت و یا تقاضای نامعقول دیگران به طور صریح پاسخ منفی داده و در مواجهه با افرادی که خود را مأمور معرفی می‌کنند بخواهید کارت یا مدارک شناسایی معتبر ارائه دهند.

 سخنگوی ناجا در بخش دیگری از سخنان و در توصیه به  اولیای گرامی اظهار داشت: هیچ‌گاه فرزندان خود را به گمان اینکه مرتب در مدرسه حاضر می‌شوند به حال خود رها نکنید و با توجه خاص، مراقبت منطقی و هوشمندانه، حامی و یاور فرزند دانش‌آموز خود باشید.

 وی تاکید کرد: همراهی، همدلی، مشورت و هم‌اندیشی با فرزندان، زمینه‌های محبت و اعتماد را فراهم می سازد و تعامل و ارتباط مستمر والدین با اولیای مدرسه موجب رشد، تعالی و آرامش خاطر دانش‌آموزان می‌شود، همواره به بهانه های مختلف در جمع خانوادگی با موضوعات مختلف به گفت و گو بپردازید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز