خبرگزاری کار ایران

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه تهران:

دانشگاه تهران در راستای اسلامی‌شدن قدم برمی‌دارد

asdasd
کد خبر : ۶۷۰۴۱۳

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه تهران گفت: دانشگاه تهران افتخار دارد، دانشگاهی است که در راستای اسلامی شدن قدم برمی‌دارد، یعنی نگاه این دانشگاه به علم بومی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ حجت الاسلام کرمی در آیین ورودی نودانشجویان سال 97 دانشگاه تهران با اشاره به سه شاخصه اصلی در دانشگاه تهران گفت: دانشجو و استاد باید به این سه شاخصه توجه داشته باشد.

وی ادامه داد: یکی از این شاخصه‌ها، شاخصه علمی است، دانشمندان بزرگ و سترگی در این دانشگاه بودند و هستند و برنامه‌های بزرگ و ارزشمندی در دانشگاه تهران بوده و خواهد بود و این موضوعی است که شما برای آن تلاش کرده‌اید تا در رشته موردنظر خودتان پذیرفته شوید.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه تهران با اشاره به شاخصه دوم و اصلی خاطرنشان کرد: شاخصه مهم و اصلی شاخصه اخلاق و معنویت است اگر علم همراه با معنویت نباشد و معرفت با معنویت توام نباشد و اگر عالم با اخلاق نباشد و از فرهنگ اسلامی تهی باشد، قطعا این علم بی‌ارزش است. دانشگاه تهران افتخار دارد، دانشگاهی است که در راستای اسلامی شدن قدم برمی‌دارد یعنی نگاه دانشگاه تهران به علم بومی است.

وی ادامه داد: نگاه دانشگاه تهران به گونه‌ای است که اسلام می‌پذیرد؛ در واقع قرآن، ولایت و اهل بیت آن را می‌پذیرد. نگاه دانشگاه تهران نگاهی است که افرادی را تربیت کند تا همانگونه که مولا و سرور آنها حضرت امام حسین(ع) اقدام و عمل کرد آن گونه عمل کنند.

حجت الاسلام کرمی با بیان اینکه ائمه معصومین(ع) دانشمندان بزرگ این تیم هستند تصریح کرد: ائمه معصومین راهنمایان جدی ما هستند و این مسیر در دانشگاه تهران و دیگر دانشگاه‌های کشور باید پی گرفته شود. وظیفه شما دانشجویان که در دانشگاه تهران پا گذاشتید این است که در حوزه اخلاق و در حوزه فرهنگ قدم بردارید. تشکل‌های دانشجویی، انجمن‌های علمی و انجمن‌های فرهنگی، کانون‌های فرهنگی که هم در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و هم در معاونت فرهنگی دانشگاه دایر است از شما استقبال کرده و برنامه‌های مشترکی می‌تواند در این خصوص تالیف شده تا شما دانشجویان به عنوان برنامه اصلی خود آن را قرار دهید.

نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران تصریح کرد: یکی دیگر از امتیازات دانشگاه تهران این است که این دانشگاه پایگاه انقلاب بوده و بزرگترین تشکل‌های دانشجویی، سیاسی و فرهنگی در دانشگاه تهران شکل گرفته و شهدای بزرگی تقدیم کرده است و از سال 32 که مبدا مبارزه با آمریکا در این دانشگاه رقم خورده است تا هم اکنون دانشگاه تهران پیشتاز بوده و بنابراین یکی از وظایف اصلی ما این است که در حال حاضر که همه نگاه دنیا و نگاه مردم به دانشجویانی است که در این دانشگاه تحصیل می‌کنند این افتخار را برای همیشه برای دانشگاه تهران حفظ کنید و نگاه دارید و امیدوارم خداوند همه ما را در این راه استوار نگه داشته و توفیق خدمت عطا کند.

در ادامه مجید سرسنگی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران با خوشامدگویی به نودانشجویان گفت: این فرصت را باید قدر بدانید و امیدوارم شما نیز در آینده پرچمدار سرافزاری و پیشرفت این مملکت باشید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز