خبرگزاری کار ایران

زنگ مدارس کلاس اولی‌ها به صدا در آمد

asdasd
کد خبر : ۶۷۰۳۱۴

مراسم آغاز ورود شکوفه‌ها به مدرسه، با حضور وزیر محترم آموزش و پرورش در دبستان پسرانه شهید امیری کیا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم آغاز ورود شکوفه‌ها به مدرسه، با حضور سید محمد بطحایی؛ وزیر  آموزش و پرورش، عباسعلی باقری؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران و رضوان حکیم زاده؛ معاون آموزش ابتدایی صبح امروز شنبه 31 شهریور در دبستان پسرانه شهید امیری کیا برگزار شد.

سید محمد بطحایی ضمن تجلیل از خانواده و فرزند شهید مدافع حرم میثم مدواری گفت: آغاز سال تحصیلی بهاری است که ما در پابیز شاهد آن هستیم به ویژه امسال که سال تحصیلی مقارن با ایام عزاداری حضرت امام حسین (ع) و ماه محرم شده است و این پیامی برای کشور و عشق به میهن است.

وی ادامه داد: خوشبختانه توسعه پیش دبستانی در کشور ما باعث شده بچه ها در کلاس اول ابتدایی مدرسه را بهتر تحمل کنند و خودشان را بهتر تطبیق بدهند. اگر خاطرتان باشد در گذشته بسیاری از بچه ها در روز اول مدرسه گریه و بی تابی می کردند شاید این آرامشی که الان در مدارس اول ابتدایی وجود دارد به خاطر توسعه پیش دبستانی است.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: کار دروره ابتدایی بسیار پیچیده و دشوارتر از سایر دوره هاست و کار معلمان دوره ابتدایی به نسبت دیگر معلمان سخت تر است. معلمان خودشان را کاملا آماده کردند تا سال تحصیلی با شکوهی را شروع کنیم.

وی خطاب به دانش آموزان گفت: معلمان و آموزش و پرورش به دنبال این هستند که شرایطی را برای شما در مدارس فراهم کنند تا شما از آمدن به مدرسه شاد باشید و لذت ببرید. ما موانعی در مدارس داریم که باید برطرف شوند. مثلا فضای بازی دانش آموزان خیلی محدود است،  در این مدرسه هم که حدود 540 دانش آموز وجود دارد این فضا برای زنگ تفریح کوچک و کم است و ما در تلاشیم که این موانع را بر طرف کنیم.

همچنین عباسعلی باقری مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: ثروت برای هر کشوری، سازمانی یا جامعه‌ای، افراد آن جامعه و کارخانه تولید ثروت نیز خانواده و مدرسه است.  امیدوارم این دو جا کار خودشان را خوب انجام دهند تا ما کشور توسعه یافته ای باشیم.

وی ادامه داد: امروز باید خدا رو شکر کنیم با همت آموزش و پرورش می توانیم شاهد این باشیم که دانش آموزان در مدارس ابتدایی از رتبه، آزمون و درس نجات پیدا کنند و به مدرسه میروند که لذت زندگی کردن را بیاموزند. امروز در مدارس تهران رتبه بندی، آزمون و کتب درسی نباید باشد و باید جایش لذت زندگی را به دانش آموزان منتقل کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز