خبرگزاری کار ایران

حاشیه شدن مجانی شدن سرویس مدارس استثنایی؛

در این شرایط مالی اقدامات پوپولیستی معنا ندارد

asdasd
کد خبر : ۶۶۹۷۵۸

معاون حمل و نقل ترافیک شهردار تهران در جریان بررسی پیشنهادات اعضای شورا در خصوص سرویس مدارس استثنایی گفت: ما کمبود شدید نقدینگی داشته و اگر بتوانیم حقوق را پرداخت کنیم، شاهکار کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صبح امروز (27 شهریور ماه) تصویب جزییات لایحه تعیین نرخ سرویس مدارس در سال 97 - 98 با حاشیه‌هایی همراه بود پس از آنکه برخی اعضای شورای پیشنهاد دادند سرویس مدارس به صورت رایگان در اختیار مدارس استثنایی استفاده قرار گیرد.

مرتضی الویری (رییس کمیسیون برنامه و بودجه) ضمن مخالف با این مصوبه گفت: شاید حرف‌هایی که اکنون می‌زنم به وجهه اجتماعی من آسیب بزند اما به نظر من ما باید در دنیای واقعیت زندگی کنیم.

الویری افزود: من هم موافق آن هستم که قیمت انرژی باید کاهش یابد یا میزان یارانه‌ها بیشتر شود اما واقعیت چیزی دیگری می‌گوید. این گونه حرکات پوپولیستی است. مجلس سال گذشته قانونی در این رابطه تصویب کرد اما دولت امروز برای پرداخت حقوق با مشکل برخورده است.

عضو شورای شهر با اشاره به مشکلات مالی که شهرداری با آن درگیر است، افزود: ما در حوزه تحقق بودجه با مشکل روبرو هستیم سه الی چهار هزار میلیارد تومان از بودجه شهرداری امسال محقق نخواهد شد. دولت هم مطالبات شهرداری را نمی‌تواند پرداخت کند. در این شرایط نباید و نمی‌توانیم براساس خواسته‌های قلبی‌مان کار کنیم.

وی ادامه داد: ممکن است در روزهای آینده شاهد اتفاقات دیگری باشیم. ما امکانات کافی نداریم و در این شرایط شما می‌خواهید یک ردیف بودجه 5/8 میلیارد تومانی را به 5/17 میلیارد تومان افزایش دهید.

در ادامه احمد مسجدجامعی ضمن مخالفت با اظهارات الویری گفت: نمی‌توانیم و نباید در برخی موارد صرفه‌جویی کنیم. در هر حال دسترسی آسان و ارزان وظیفه اساسی و قانونی ماست.

در ادامه جلسه، بهاره آروین (عضو شورا) پیشنهاد داد که این ردیف بودجه برای مجانی کردن سرویس مدارس استثنایی از ردیف کمک به مدارس تامین شود.

مجید فراهانی این پیشنهاد را غیرممکن دانسته و گفت: این بودجه قبلا تخصیص یافته و همین الان وزارت آموزش و پرورش گله می‌کند که چرا بودجه کمک شهرداری به آموزش و پرورش تا این حد کاسته شده است؟

حق شناس نیز رایگاه شدن سرویس مدارس استثنایی را خودکشی و خودزنی دانست.

در ادامه آروین پیشنهاد خود را پس گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز