خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت:

۱۶ هزار میلیارد تومان در سال گذشته هزینه کردیم

asdasd
کد خبر : ۶۶۸۹۹۳

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت از هزینه‌کرد حدود ۱۶ هزار میلیارد تومان برای بیمه شدگان این سازمان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، طاهر موهبتی، مدیر عامل بیمه سلامت در نشست خبری این سازمان که امروز ظهر در این سازمان برگزار شد به تشریح عملکرد این سازمان در یکسال گذشته پرداخت.

 موهبتی، با بیان اینکه بیش از ۱۹۰ میلیون بار مراجعه به کلیه صندوق های این مرکز انجام شده است، بیشترین مراجعه را مربوط به مراکز بستری با بیش از شش میلیون بار مراجعه از ۱۹۰ میلیون بار مراجعه دانست و گفت: سهم مراجعه به داروخانه‌ها ۳۶ درصد، پزشکان متخصص و فوق تخصص ۲۳ درصد و پزشکان عمومی ۲۰ درصد است.

وی کمترین سهم مراجعه را مربوط به بخش توانبخشی دانست و گفت: علی‌رغم نقش بخش توانبخشی در پیشگیری از هزینه‌ها، کمترین سهم را به خود اختصاص داده است و این مورد تایید ما نیست اما شرایط کشور به گونه‌ای است که نمی‌توانیم این بخشش را پوشش دهیم.»

مدیر عامل بیمه سلامت در بخش دیگری از صحبت‌های خود، ۵۰ درصد هزینه‌ها را مربوط به بخش بستری دانست.

موهبتی کسری و زیان انباشته در سال ۹۶ را ۷ میلیون و ۴۹۰ میلیون تومان اعلام کرد که سنگین ترین سهم مربوط به دارو و تجهیزات پزشکی با سهم ۳۵ درصد است.

وی سهم پزشکان عمومی را  ۲ درصد، آزمایشگاه ۳ درصد و دیالیز و بیماران خاص را ۴ درصد هزینه‌ها اعلام کرد و افزود: آمار بیمه شدگان از ۶ میلیون نفر در سال ۷۴ به ۴۰ میلیون نفر در حال حاضر رسیده است و بیمه روستاییان بیشترین سهم بیمه‌شدگان است.

موهبتی در بخش دیگر صحبت‌های خود از پرداخت بدهی‌های این سازمان به بخش‌های مختلف صحبت کرد و بدهی باقی مانده سازمان را چهار هزار و هشتصد میلیارد تومان اعلام کرد و زیان انباشته سازمان را چهار هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بیان کرد.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت همچنین از ایجاد مرکز ملی تحقیقات سلامت خبر داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز