خبرگزاری کار ایران

مسجدجامعی در پاسخ به خبرنگاران:

نگران حذف میدان‌های شهر هستم/20 میلیارد تومان برای سردر باغ ملی خرج کردیم/چرا می‌گویید مدیریت شهری با دین موضع دارد؟

asdasd
کد خبر : ۶۶۸۶۵۲

عضو شورای شهر با بیان اینکه همه در یک فضای دینی بزرگ شده و تنفس می‌کنیم، به این موضوع که همه می‌گویند مدیریت شهری با دین موضع دارد، انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر در آستانه یک سالگی این شورا برگزار شد و اعضای کمیسیون به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

احمد مسجدجامعی، عضو این کمیسیون در پاسخ به سوالی مبنی بر تغییر نام میدان قیصر امین‌پور، گفت: تغییر نام نامگذاری یک میدان به اسم قصیر امین‌پور مصوبه شورا بوده و به سادگی صورت نگرفت اما اکنون شاهد هستیم که به راحتی نام آن را حذف می‌کنند من نگران بقیه میدان‌های شهر هستم مبادا که آنها هم حذف شوند.

وی با اشاره به اینکه تغییر میدان قیصر امین‌پور به یک چهارراه نشان می‌دهد که هنوز هم خودرو حرف اول را می‌زند، افزود: باید این تغییر نام را جبران کنند. نامگذاری خیابان‌ها در کمیسیون‌های شورا انجام می‌شود و نباید یک دفعه فضای شهری را حذف کرد و بعد گفت آن را جبران می‌کنیم. شاهد بودیم چه بلایی بر سر میدان انقلاب آمد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا شهرداری خانه‌های باارزش را خریداری می‌کند اما روند رسیدگی به آنها کند است، گفت: ما در جریان یکی از تهران‌گردی‌های‌مان خانه اتحادیه را خریداری کرده و شورا؛ شهرداری را ملزم به تملک آن کرد. شهرداری با 150مالک وارد معامله شده و بلافاصله فعالیت شروع شد. پیشنهادهای مختلفی مطرح و بخشی از آن هم به بهره‌برداری رسید. تئاتر نصر با یک روند پیچیده خریداری شد و قرار است تبدیل به یک موزه تئاتر شود اما کار با سرعت و دقت ادامه دارد.

مسجدجامعی بااشاره به مسدود شدن سردر باغ ملی گفت: 20 میلیارد تومان آن زمان خرج سردر باغ ملی کردیم پیش از آنکه این هزینه صرف سردر شود، درهای آن برای عموم باز بود اما پس از آنکه هزینه‌ها انجام شد درها را بستند.

وی در رابطه با وعده‌های شورا در خصوص راسته خیابان ولیعصر و کتابفروشی‌ها دستفروش گفت: مطالعات راسته کتاب از همان موقع آغاز شده و زیباسازی سیما و منظر شهری برای محور کتاب در راسته ناصر خسرو، خیابان بهارستان و دانشگاه تهران آغاز شد. همچنین برای پهنه رودکی راسته کتابی را پیش بینی کردیم.

مسجدجامعی با بیان اینکه همه ما در یک فضای دینی بزرگ شده و تنفس می‌کنیم، افزود: در این فضا برخی می‌گویند مدیریت شهری با دین دارای موضع است اما بدانید که مردم برای انجام امور دینی معطل پول شهرداری نمی‌مانند. البته شهرداری هم یک کیسه پول نیست بلکه حوزه فکر و هماهنگی است. ما در همه حوزه‌های فرهنگی و نه فقط حوزه مذهبی، سال جاری با کاهش بودجه مواجه شدیم و گرنه همه تلاش دارند فعالیت‌های دینی و قرآنی تسری یابد.

این عضو شورای شهر با اشاره به اینکه به روز تهران نزدیک می‌شویم، افزود: روز تهران 14 مهرماه است و سعی داریم این روز را  تبدیل به یک هفته بکنیم. همچنین همه مردم تهران را از طریق رسانه‌ها به کتابگردی دعوت می‌کنیم. متاسفانه سال گذشته کتابگردی آن طور که باید و شاید برگزار نشد.

مسجدجامعی همچنین در رابطه با سرانجام انتخابات شورایاری‌ها افزود: در دوره گذشته انتخابات دوره سوم را دو روزه برگزار کردیم و افتخارمان این است که شوراها توانستند بدون کمک پلیس، وزارت کشور و صداوسیما امنیت را برقرار کنند.

وی ادامه داد: نامه انتخابات جدید را آقای هاشمی، رئیس شورای شهر برای وزیر کشور ارسال کرده و فرماندار هم برای انتخابات یک جدول زمانی برگزار کرده است اما باید این انتخابات در سه سال باقیمانده برگزار شود.

رئیس سابق ستاد شورایاری‌ها درانتها خاطرنشان کرد: من همواره نگران بودم که مبادا نهاد شورایاری تضعیف شود و شخصا برگزاری انتخابات شورایاری‌ها را پیگیری می‌کردم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز