خبرگزاری کار ایران

با حضور معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری صورت گرفت؛

افتتاح مرکز نوآوری پارک علم و فناوری گلستان

asdasd
کد خبر : ۶۶۷۴۶۹

مرکز نوآوری پارک علم و فناوری استان گلستان به عنوان یکی از واحدهای اصلی اکوسیستم توسعه فناوری در این استان با حضور دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و استاندار گلستان افتتاح شد.

به گزارش ایلنا، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در اینآئین محور اقتصاد استان گلستان را بر پایه محصولات کشاورزی بیان کرد و گفت: در این بخش فعالیت استارتاپ‌های محلی و استانی فرصت بی نظیری در حذف واسطه‌های غیرضرور فراهم کرده است.

ویط افزود: استارتاپ‌ها (کسب و کار برپایه فناوری) با حذف واسطه‌هایغیرضرور، ارزش آفرینی محصولات باغی و زراعی را در استان دنبال کنند که هم به باغدار و زارع به عنوان تولید کننده سود برسد و جوانان فعال در حوزه کسب و کارهای دانش بنیان و مصرف کنندگان نیزاز مزایای آن بهره مندشوند.

ستاری درخصوص حذف واسطه‌گری با استفاده از فرصت‌های پیش رو در بخش آی تی ادامه داد: در زمینه حمل بار درکشور دغدغه‌های بسیاری داریم، در یک بررسی اجمالی مشخص شد که بین بار و راننده کامیون ۱۱ واسطه ایفای نقش می‌کنند که طبق برآوردها تا ۶۰ درصد قیمت تمام شده کالا را افزایش می‌دهد، اما با توسعه استارت آپ های خدماتی در حوزه حمل بار این مساله قابل رفع بوده و اقدامات خوبی را در این حوزه شروع کرده‌ایم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری از فعالیت ۳ هزار و ۷۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور خبر داد و گفت: این شرکت‌ها سال گذشته ۴۰۰ میلیون دلار صادرات داشتند که این رقم فارغ از صادرات حوزه آی تی بوده که غیرقابل اندازه گیری است.

وی تصریح کرد: شرکت‌های دانش بنیان هر دو سال پایش شده و برخی از این حوزه حذف می‌شوند.

 موسی حسام رئیس پارک علم و فناوری استان گلستان اظهار داشت: مرکز نوآوری به همراه مرکز رشد و پارک علم و فناوری از اجزای اصلیتوسعه فناوری استان هستند.

وی تصریح کرد: مجموعه‌هایی مانند کانون شکوفایی خلاقیت، خوشه فناوری IT، مرکز انتقال فناوری بخش خصوصی بومرنگ، شتاب دهنده جهشطی تفاهم نامه‌ای در مرکز نوآوری مستقر بوده تا زمینه دسترسی آسان‌تر و سهل تر برای فعالان حوزه IT فراهم شود.

رئیس پارک علم و فناوری استان گلستان گفت: با توجه به اینکه مجموعه پارک علم و فناوری استان خارج از محدوده شهر واقع است در مواردی برای فعالان این حوزه مشکلاتی ایجاد می‌شد که هم اینک با گشایش مرکز نوآوری، این دغدغه برطرف شد.

وی عنوان کرد: ۱۴۹ هسته و شرکت در زیر مجموعه پارک‌های علم و فناوری استان در حال فعالیت هستند که از این تعداد ۳۸ هسته و شرکت جزوشرکت‌های دانش بنیان محسوب می‌شوند.

حسام همچنین به وجود ۷۰ مرکز رشد و فناوری در مراکز آموزش عالی و دانشگاهی استان اشاره کرد و گفت: درمجموع ۲۲۰ هسته فعال در حوزهعلم و فناوری مشغول فعالیت هستند.

گفتنی است مرکز نوآوری پارک علم و فناوری استان گلستان در یکی از ساختمان‌های تحت تملک فرمانداری گرگان به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز