خبرگزاری کار ایران

مشاور شهردار در امور زنان در پاسخ به ایلنا:

به اسم چابک‌سازی، زنان را حذف می‌کنند/در سطوح بالای شهرداری به زنان مانند اقلیت‌های قومی و مذهبی نگاه می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۶۶۴۱۷۹

مشاور شهردار در امور بانوان با انتقاد از نگاه‌هایی که به حوزه زنان در شهرداری تهران وجود دارد، گفت: برخی زنان را به عنوان یک گروه اجتماعی تعریف می‌کنند و نگاهشان به آنها مانند اقلیت‌های قومی، مذهبی و معلولین است. این نگاه در جلسات سطوح بالا و شهرداری تهران دیده می‌شود. این در حالی است که زنان نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فاطمه راکعی (مشاور شهردار در امور بانوان) صبح امروز در یک نشست خبری در پاسخ به سوال ایلنا که "این بخش از شهرداری تهران پس از یک سال چه عملکردی در راستای شرایط زنان در شهر تهران انجام داده و چرا هیچ گزارشی از شرایط زنان در مناطق مختلف تهران در دست نیست؟" گفت: به علت تلاطم‌هایی پس از ماجرای برج میلاد تغییرات شگفت‌ناک و عجولانه‌ای که در حوزه زنان به عنوان چابک‌سازی انجام شد و بدون حضور من این تصمیم‌گیری انجام شد اما ما تمام تلاش خود را کردیم که از حد سیاست‌گذاری صفر وارد حوزه اجرایی شویم.

وی ادامه داد: مهم‌ترین اقدامی که عملیاتی شده است، ایجاد اعمال نگاه جنسیتی در برنامه توسعه سوم شهرداری تهران بود. در این برنامه هیچ ردپایی از نگاه جنسیتی وجود نداشت و ما تلاش کردیم این نگاه‌ها را در برنامه ایجاد کنیم.

راکعی با بیان اینکه برخی از ما می‌پرسند چرا به مسائل زنان نگاه جنسی داریم، افزود: ما پس از جلسات مختلف تلاش کردیم بنرهای روز دختر را با محتوای زنان موفق برپا کنیم اما بنرهای ما را به صورت وارونه نصب کردند.

مشاور شهردار در امور بانوان با انتقاد از نگاه‌هایی که به حوزه زنان در شهرداری تهران وجود دارد، افزود: برخی زنان را به عنوان یک گروه اجتماعی تعریف می‌کنند و نگاهشان به آنها مانند اقلیت‌های قومی، مذهبی و معلولین است. این نگاه در جلسات سطوح بالا و شهرداری تهران دیده می‌شود. این در حالی است که زنان نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: برخی عنوان می‌کنند نیازی به وجود مشاور امور زنان در شهرداری تهران نیست و این نگاه‌های ستیزه‌جویانه علیه حوزه زنان وجود دارد. برخی قصد دارند به نقش مدیریتی زنان در شهرداری لطمه بزنند و به اسم چابک‌سازی، زنان را حذف کنند و بخشی از پست‌های زیرمجموعه ما فریز شده است.

راکعی افزود: به اسم اسلام؛ ظلم دیرینه تاریخی به زنان می‌شود. این در حالی است که اسلام همواره پشتیبان زنان بوده است. برخی آقایان که فکر می‌کنند چون ما اصلاح‌طلب هستیم می‌خواهند تحرکاتی بر علیه ما داشته باشند، بدانند که حوزه زنان فراجناحی است.

وی در انتها خاطرنشان کرد: من به طور مفصل در مورد ماجرای مراسم آقای نجفی صحبت خواهم کرد. در این مدت با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرده و درگیر بیماری‌های زیادی شدم اما استعفا ندادم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز