خبرگزاری کار ایران

مدیرکل مدارس غیر دولتی اعلام کرد:

درخواست رقم‌های نجومی برخی معلمان برای تدریس یک کتاب درسی

asdasd
کد خبر : ۶۶۳۹۲۰

مدیرکل مدارس غیر دولتی مدارس و مراکز غیر دولتی از درخواست رقم‌های نجومی برخی معلمان از موسسان برای تدریس یک کتاب درسی در پایه‌های آخر متوسطه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجید طهرانیان، مدیرکل مدارس غیردولتی و مراکز غیردولتی اعلام کرد: براساس گزارش‌های رسیده از سوی ادارات و موسسان محترم مدارس غیردولتی در سالیان اخیر معلمانی که صلاحیت آنها از نظر تخصصی در حوزه تعلیم وتربیت به تایید هیچ مرجعی نرسیده و ایشان حداقل دوره‌های آشنایی با فرایند معلمی نظیر روانشناسی یادگیری – روانشناسی تربیتی – روانشناسی رشد – مبانی ارزشیابی تحصیلی – روش‌ها وفنون تدریس و.... ندیده‌اند و صرفا به دلیل تخصص درمبانی نظری یک ماده درسی به عنوان معلمان کنکور و بعضا نیز با مدارک غیرمرتبط و صرفا با اتکا بر مهارت‌های کلامی و ارتباطی و تکنیک‌های جذب دانش آموزان در مدارس دخترانه فعالیت می‌کنند و بعضا درخواست رقم‌های نجومی از موسسان برای تدریس یک کتاب درسی در پایه‌های آخر متوسطه مشغول به کار می‌شوند.

وی ادامه داد: موسسان نیز به دلیل وجود فضاهای رقابتی در بخش خصوصی و همچنین به دلیل عدم آگاهی کافی و شناخت دانش آموزان و والدین محترم از فضاهای آموزشی و روش‌های مطلوب درسی و به خاطر جذب و حفظ دانش آموزان خود متاسفانه تن به انعقاد قراردادهایی خارج از عرف و رویه موجود در مدارس داده و سالانه هزینه‌های هنگفتی به این گروه از معلمان پرداخت می‌نمایند. که بررسی‌های آماری نشان می‌دهد تاثیر به سزایی هم در نتایج دانش آموزان  در موفقیت کنکور ندارد.

طهرانیان افزود: این گروه از افراد با برگزاری همایش‌های یک روزه غیر کارشناسی و صرفا با ایجاد اضطراب ونگرانی درخانواده‌ها برای خود بازاریابی نموده و والدین را متحمل هزینه‌های زیادی جهت موفقیت فرزندانشان در کنکور می‌نمایند. در خیلی از موارد آمارها ومطالعات نشانگر عدم به نتیجه رسیدن این مدل فعالیت‌هاست. مضافا با شرایط موجود  در سال‌های آینده بیش از ۷۰ درصد دانش آموزان بدون نیاز به کنکور وارد دانشگاه خواهند شد.

مدیرکل مدارس غیر دولتی مدارس و مراکز غیر دولتی گفت: این پدیده یکی از مهمترین دلایل افزایش نرخ شهریه در مدارس غیردولتی به ویژه در  متوسطه دوم و همچنین عدم تمکین مدیران از شهریه مصوب تعیین شده دولت است. که به دلیل زیاده خواهی این گروه ازمعلمان اتفاق می‌افتد.

وی تصریح کرد: برای سال آینده کارگروهی از موسسان مدارس ماموریت دارند تا تعرفه‌های منطقی برای پایه ۱۲ را تعیین و ابلاغ نموده ویقینا معلمانی که با هر شکل از پذیرش تعرفه خود داری و یا به موسسان فشار وارد نمایند مورد شماتت آموزش وپرورش قرارخواهند گرفت . لذا اعلام می‌نمایم آموزش وپرورش از موسسان خود در مقابل زیادی خواهی معلمان کنکور دفاع خواهد نمود واز ادامه فعالیت سودجویان در عرصه آموزش جلوگیری بعمل می‌آورد. بدین منظور  از موسسین محترم نیز خواهشمندم تعرفه تعیین شده از سوی موسسان را که تا ۲۰ شهریور اعلام خواهد شد رعایت کنند و در صورت استنکاف معلمان مذکور از انعقاد قرارداد خودداری کنند و معلمان زیادخواه را به ادارات مناطق معرفی کنند. بدیهی است درصورتی که ۳ واحد آموزشی از یک معلم  به دلیل زیاده خواهی به منطقه مربوطه گزارش کنند ادارات آموزش وپرورش براساس دستورالعملهای صادره اقدام خواهند کرد.

طهرانیان تاکید کرد: با دستور وزیر محترم و شیوه نامه‌های ارسالی در صورت مشاهده استفاده از نیروی غیرهمجنس در دبیرستان‌های کشور و بدون مجوز کتبی از ادارات کل آموزش وپرورش استان‌ها علاوه بر ارائه تذکر قانونی به مدیر واحد آموزشی با هماهنگی بعمل آمده با گزینش صلاحیت معلم آزاد متخلف نیز برای فعالیت در کلیه مدارس و مراکز آموزشی برای مدت مشخصی لغو خواهد شد.

مدیرکل مدارس غیر دولتی مدارس و مراکز غیردولتی در پایان بیان کرد: یکی از مهمترین تخلفات مدیران و موسسان مدارس غیر دولتی عدم معرفی کارکنان خود به گزینش می‌باشد که امید است به این امر مهم موسسان ومدیران محترم نهایت توجه را بعمل آورند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز