خبرگزاری کار ایران

وزیر علوم خبر داد:

ساماندهی آموزش عالی از سال تحصیلی جدید آغاز می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۶۳۳۲۲

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ساماندهی آموزش عالی یک تکلیف قانونی و اولویت است و اجرای آن از سال تحصیلی جدید با تصمیم گیری های کارشناسانه آغاز می شود.

به ایلنا، منصور غلامی صبح امروز در پنجاه و یکمین اجلاس معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه های سراسر کشور با بیان اینکه آموزش عالی کشور از ۴۰ سال گذشته تا کنون سیر رشد و توسعه در همه ابعاد داشته است، اظهار داشت: بیشترتوسعه کمی دانشگاه ها در دهه ۸۰ صورت گرفته و تقاضای ورود به مراکز آموزش عالی علت این توسعه کمی بود، ولی اینگونه توسعه کمی موجب تضعیف امر پژوهش و تحقیق در آموزش عالی شد.

وزیر علوم تقویت بخش آموزشی دانشگاه ها را ضروری دانست و گفت: فضای روان خدمات دهی در دانشگاه ها باید حاکم شود و دانشجو درگیر چرخه پیچیده خدمات آموزشی نشود.

وی همچنین بر تحقق اخلاق مداری در دانشگاه ها تاکید کرد و گفت: بداخلاقی و بی اخلاقی در سیستم آموزشی موجب آسیب و اختلال در امور می شود و با اینگونه رفتارها برخورد می شود.

غلامی افزود: البته این امر در دانشگاه های دولتی کمتر دیده شده است و در سایر مراکز علمی نیز اینگونه برخوردها با دقت رصد خواهد شد.

وزیر علوم تاکید کرد: در حوزه ارتباط با جامعه نیز طرح های خوبی با وزارتخانه های مطرح کشور مانند وزارت دفاع، نفت و سازمان حفاظت محیط زیست اجرا و حلقه ارتباط دانشگاه با جامعه و بازار کار منسجم ترشده است.

غلامی افزود: در ۶ سال گذشته تشکیل پارک های علم و فناوری، مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان رشد خوبی داشت و نقص ها و کمبودها را جبران کرد.

وی بر استفاده بهینه از امکانات و شرایط فعلی در دانشگاه ها و مراکزآموزش عالی و پژوهشی تاکید کرد و افزود: اشتراک گذاری فضاهای آموزشی، خوابگاهی و نرم افزاری در اجرای طرح ساماندهی این وزارتخانه انجام می شود‌.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر توجه به موسسات آموزش عالی بخش خصوصی اظهار داشت: ضعف های احتمالی موجود در این موسسات نباید دستاویز و بهانه ای برای ضربه به این موسسات باشد

غلامی در پایان اظهار داشت: این اجلاس برای کاهش نگرانی خانواده ها و دانش آموختگان شان در باب اشتغال و آینده کاری برگزار شده وان شاالله نتایج خوبی خواهد داشت ودانشگاه ها باید در این راستا هم افزایی داشته و به خوبی پذیرای تغییرات و برنامه های وزارت علوم باشند.

پنجاه و یکمین اجلاس معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه های سراسر کشور با محوریت مهارت افزایی و ارتقای توان اشتغال پذیری دانشجویان کارشناسی به ریاست وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه بوعلی سینای همدان در حال برگزاری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز