خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌‌بار شهرداری تهران :

تعطیلی یک روزه فعالیت میدان مرکزی میوه و تره‌‌بار قیمت میوه در سطح شهر را تا ۵۰ درصد افزایش می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۶۶۳۰۰۳

میدان مرکزی میوه و تره‌بار با وسعت ۲۷۰ هکتاری خود، از مساحت کشوری همچو موناکو بزرگتر و با مساحت کشوری همچون ماکائو برابری می‌کند و جمعیت ۶۰ تا ۱۰۰ هزار نفری‌ای که روزانه در آن تردد می‌کنند، از جمعیت جزایری همچون گرینلند، برمودا و دومینیکا بیشتر است و این ویژگی‌ها است که میدان مرکزی میوه و تره‌بار را به شهری در دل کلانشهر تهران تبدیل کرده است.

به گزارش ایلنا، میدان مرکزی میوه و تره‌‌‌بار با ۱۳۶۰ باب حجره در مساحتی بالغ بر ۲۷۰ هکتار، میوه و تره بار مصرفی جمعیت ۹ میلیون نفری پایتخت را تامین می‌کند که بنا به فصول مختلف، جمعیت ثابتی بین ۱۰ تا ۱۵ هزار نفر را در خود جای مى‌‌‌دهد و روزانه حدود ۲۰ هزار دستگاه انواع خودروهای سبک و سنگین به آن رفت و آمد دارند. 

عبدالحسین رحیمی، مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌‌بار شهرداری تهران با تاکید بر اهمیت نقش این میدان مرکزى در کنترل قیمت‌ میوه و تره بار در سطح شهر گفت: اگر فعالیت این میدان حتی برای یک روز متوقف شود، قیمت میوه در سطح شهر تا ۵۰ درصد افزایش خواهد یافت.

وی بر ابعاد و آثار فعالیت این سازمان با توجه به تأثیرى که در کاهش و کنترل قیمت میوه و تره بار تاکید کرد و اظهار داشت: در مدیریت میدان مرکزی، علاوه بر تعامل با حجره‌‌‌داران برای انجام درست مسئولیت اجتماعی خود، نیازمند تعامل بین بخشی با سایر دستگاه‌هاى دست‌‌‌اندرکار هستیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌‌بار شهرداری تهران با اعلام اینکه ۴۸ هکتار از مساحت ۲۷۰ هکتاری میدان مرکزی را فضای سبز دربر‌می‌گیرد، تصریح کرد: تقریبا ۱۸ درصد کل فضای این میدان را فضای سبز تشکیل داده است که با این حساب باید گفت میدان مرکزی میوه و تره بار یکی از سرسبزترین نقاط پایتخت است.

در این ارتباط سعید سالاری، مدیر میدان مرکزی میوه و تره‌‌بار نیز با اشاره به اقدامات سازمان مدیریت میادین در جهت حفاظت از محیط زیست خاطرنشان کرد: نایلکس گیاهی که در میادین و بازارهای میوه و تره‌‌‌‌بار توزیع می‌شود به عنوان یکی از اقدامات این سازمان در راستای حفظ محیط زیست در میدان مرکزی تولید می‌شود. 

وی با بیان اینکه مدیریت مجموعه بزرگی همچون میدان مرکزی میوه و تره‌‌بار، علاوه بر نیروی انسانی مجرب، نیازمند ساختارهای کارآمد است، ابراز داشت: بیش از ۳۰۰ کارگر خدمات شهری و فضای سبز به طور شبانه‌‌‌روزی به کار خدمات‌‌رسانی در این میدان مشغول به کار هستند.

گفتنی است، حجره‌‌های واقع در میدان مرکزی میوه و تره‌‌بار به افراد واگذار شده و میدان مرکزی میوه و تره‌‌بار صرفاً مدیریت فضاهای عمومی آن را برعهده دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز